Website Google voor adverteerders: online bron voor alle Google marketing- en advertentieoplossingen

Google_AdverteerdersAdverteert u op Google? Of wilt u gaan adverteren op Google? Neem dan eens een kijkje op de nieuwe website, speciaal gemaakt voor adverteerders. Op deze site vindt u alle informatie over het brede gamma aan marketing- en advertentie-oplossingen die Google aanbiedt en waar u een combinatie van tools vindt die u zullen helpen uw (advertentie)doelstellingen te bereiken. De site belicht vier verschillende aspecten:

Inzichten

Onder ‘inzichten’ vindt u verschillende punten die informatie bevatten over verschillende onderwerpen zoals: consumententrends, de relatieve interesse in uw merk en producten, de online interesse in verschillende onderwerpen enzovoort. Onder ieder punt wordt het onderwerp dan in detail uitgelegd en waar nodig wordt verwezen naar een hulptool zoals het Hulpprogramma voor zoekwoorden. Deze info zorgt ervoor dat u meer inzicht in uw potentiële doelgroep op internet krijgt en dat u een oog houdt op de veranderingen op de markt en stelt u in staat om te onderzoeken welke gebruikers uw online content bekijken.

Creativiteit

Op de pagina ‘creativiteit’ vindt u alles over hoe u snel en probleemloos van creatief concept tot gerichte advertentie komt. Voorts worden de hulpprogramma’s opgelijst die u helpen om slimme, nuttige en interactieve interacties te ontwikkelen. Er wordt uitgelegd hoe u met DoubleClick Studio kan werken om rich-media advertenties te ontwikkelen, hoe u optimale tekstadvertenties kan maken in AdWords en hoe u via de Display Ad Builder in AdWords sterke displayadvertenties kan maken.

Media

‘Media’ toont de marketingmogelijkheden die Google biedt: adverteren in het zoeknetwerk, op websites en via YouTube. ‘Adverteren op mobiele apparaten’ verwijst naar een nieuwe pagina boordevol informatie over het ontwerpen van advertenties van mobiele apparaten, over de targeting van mobiele advertenties, over het beheer ervan en nog veel meer. Vervolgens vindt u een link naar ‘Advertentiebeheer’ die u verwijst naar een pagina die informatie biedt over advertentiebeheer, rich media en video, DART for advertisers, enzovoort.

Optimalisatie

Optimalisatie’ ten slotte geeft inzichten over hoe u dankzij gratis hulpprogramma’s uw site en advertenties nog beter en nauwkeuriger kan richten naar uw gebruikers/klanten/prospects. De gratis hulptools die aangeboden worden om uw content en site te optimaliseren zijn:

  • Google Analytics, wat u meer inzicht biedt in uw siteverkeer
  • Website Optimizer, wat de mogelijkheid biedt om snel de prestaties van meerdere varianten van een webpagina te testen
  • YouTube Insight, wat gedetailleerde rapporten biedt over elke video die u oplaadt naar YouTube
  • Google Insights for Search, wat u in staat stelt om de impact van uw marketing activiteiten te analyseren.

Ten slotte worden nog enkele sterke hulpmiddelen aangehaald waar u nog meer informatie kan vinden zoals het Google Business Channel op YouTube. Uiteraard kan ook AdWords niet ontbreken op deze site en bezoekers krijgen de mogelijkheid om meteen aan de slag te gaan met AdWords.

De site is een zeer mooie inspanning van Google om alles rond ‘adverteren op Google’ te bundelen zodat adverteerders steeds dezelfde bron kunnen raadplegen om hun online marketinginspanningen aan te passen of uit te breiden.

Google_voor_Adverteerders

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *