Vernieuwde & verbeterde Adwords Editor

Google Adwords Editor

Google introduceert een nieuwe versie van Adwords Editor, namelijk Adwords Editor versie 8.0.1. De vernieuwde versie bevat enkele interessante en handige wijzigingen. In de komende weken zou de vernieuwde versie voor iedereen beschikbaar moeten zijn.

Nieuwe functies en veranderde interface

Eén van de toevoegingen is ondersteuning voor locatie-extensies. Met locatie-extensies kunnen lokale advertenties weergegeven worden. Ook de lokale bedrijfsadvertenties in je Adwords-account zijn omgezet naar advertenties die compatibel zijn met locatie-extensies. Voor deze wijziging werd het tabblad ‘Extensies’ toegevoegd aan de interface en werd het tabblas ‘lokale bedrijfsadvertenties’ verwijderd. De AdWords API-functie ‘advertentieparameters’ wordt nu overal in AdWords Editor ondersteund waar het dynamisch invoegen van zoekwoorden is toegestaan: in advertentiekoppen, beschrijvingsregels en zichtbare URL’s.

De Adwords Editor is ook gebruiksvriendelijker geworden: de editor bevat nu deelvensters die dicht- en opengevouwd kunnen worden, er werden voortgangsbalken toegevoegd voor taken die enige tijd in beslag kunnen nemen, een verbeterde functie voor het toevoegen van Mijn Klantencentrum-accounts, vereenvoudigde uitzonderingsverzoeken en nog meer nuttige foutberichten.

Andere updates

Voorts zijn er nog enkele ‘kleine’ updates: verwijzingen naar het inhoudsnetwerk van Google, verwijzen nu naar het Google Display Netwerk. Mobiele advertenties kunnen aan zowel CPC- als CPM-campagnes worden toegevoegd. Het dialoogvenster voor mobiele providers is eenvoudiger te gebruiken en aan de instellingen op het tabblad ‘Campagnes’ is nu targeting van apparaatplatforms toegevoegd.

Advertenties die verwijderd zijn van de Adwords-server kunnen niet opnieuw geactiveerd of bewerkt worden. Bij het opgeven van plaatsingen en categorieën, lost AdWords Editor bepaalde problemen met spatiëring en hoofdlettergebruik nu automatisch op. Ook de Zoekwoordgenerator werd geüpdate: de generator bevat extra kolommen voor het wereldwijde en lokale zoekvolume. Gebruikers krijgen ook de mogelijkheid om campagnes te downloaden en te beheren waarvoor doel-CPA-biedingen of verbeterde CPC-biedingen zijn ingesteld.  Wanneer gebruikers hun advertentieplanning bijwerken, hoeven ze niet langer een aparte kolom voor de status van de advertentieplanning toe te voegen. Updates die ons allen nog beter in staat stellen om aan search engine marketing te doen.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *