Veel hogere CTR in Google’s nieuwe mobile ads in Maps

Mashable kondigt vandaag aan dat Google vrijdag met een belangrijke update voor de mobile ads in Google maps komt. Die update zou de clickthrough rate van die advertenties met 100% moeten verhogen, aldus Google.

Bron: http://mashable.com/2012/06/24/google-redesigned-ads/

Zoals in de video te zien is, zullen zoekresultaten op een mobiel in Google maps er in de toekomst heel anders uit zien: er staan nu grotere knoppen waar je makkelijker op kunt klikken. Via die knoppen kan je meteen bellen of een routebeschrijving krijgen. Daarnaast kan je vanaf nu in de Google maps app zelf naar de website surfen, in plaats van te moeten switchen naar je browser app. Daardoor kan je de website bekijken en ondertussen ook gebruik maken van je gps functie om de winkel die je zocht te vinden.

Daarnaast komt er ook een blauwe “hyperlocal” pijl, die de afstand tot hetgeen je zocht weergeeft.

Maps kan voor adverteerders erg interessant zijn, aangezien zo’n 94% van de smartphone gebruikers via maps op zoek gaat naar informatie over winkels in de buurt. 90% daarvan beslist waar ze naartoe gaan op basis van de resultaten! T-Mobile testte de nieuwe ads vorige zomer reeds uit, en de resultaten waren bijzonder positief; ze haalden een CTR van 13%.

 

Executive Summary

Google mobile ads in Maps
Google komt vrijdag met een belangrijke update voor de mobile ads in maps, die de CTR met 100% moeten verhogen.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *