Nieuwe AdWords Feature: Google Image Ads

Hebben jullie het ook gemerkt? Een  paar weken geleden heeft Google Images een grote facelift gekregen. Nu zie je veel meer afbeeldingen al onmiddellijk op de eerste pagina. Er zijn ook meer opties beschikbaar in de linkerkolom om op specifieke eigenschappen van de foto’s te zoeken. Er is echter nog een belangrijke nieuwe feature: Google Image Ads.
Het is nu mogelijk voor AdWords adverteerders om ook te verschijnen bij de resultaten van de afbeeldingen in Google.

Hoe maak je dergelijke Image Ads aan?

We starten vanuit een Adgroup. Dit kan een volledig nieuwe zijn, maar het is ook mogelijk om Image Ads aan te maken voor reeds bestaande Adgroups.
Bij deze korte walkthrough zal ik onze klant Suzuki als voorbeeld nemen. We vertrekken vanuit een bestaand Adgroup voor de Suzuki Alto.

We kiezen voor een nieuwe Ad met de Display Ad Builder.

Op het volgende scherm moet je “Templates for Search” selecteren. Daar krijg je dan 2 mogelijkheden en dan kies je voor de Image Search Ad.

Daar krijg je dan een scherm met de gebruikelijke onderdelen van advertenties. Er zijn ook nog 2 extra attributen. De Ad Name is gewoon de naam die je aan je advertentie wil geven. Dit is louter voor je eigen referentie en verschijnt nergens bij de advertenties.  Bovendien moet je natuurlijk ook nog een afbeelding uploaden. Deze moet wel voldoen aan enkele voorwaarden.

Dit is een voorbeeld van een volledig ingevulde Image Ad voor een Suzuki Alto.

De vraagt blijft nu natuurlijk of mensen die op afbeeldingen aan het zoeken zijn effectief geïnteresseerd zijn om iets te kopen. Het is echter wel een heel goed hulpmiddel voor brandingcampagnes voor bedrijven.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *