Lanceert Google autoverzekeringen in de VS?

google-autoverzekeringen

Autoverzekeringen aanvragen van het merk Google, dat is nog niet voor meteen. Maar Google heeft zich wel op de verzekeringssector gestort. Het bedrijf heeft een vergelijkingssite voor autoverzekeringen opgestart. Je komt er hier meer over te weten.

Google vergelijkingssites

Google vergelijkingssite autoverzekeringen

Bron:http://adwords.blogspot.be

Google heeft onlangs een vergelijkingssite voor autoverzekeringen gelanceerd in Californië. De internetgigant zegt dat de andere staten later volgen. Op deze site krijg je een overzicht te zien van de autoverzekeringen van verschillende aanbieders en kun je direct een autoverzekering aanvragen.

Google was al eigenaar van een vergelijkingssite in Groot-Brittannië sinds 2012, waar het bedrijf ‘Beatthatquote.com’ overgenomen heeft. Daarnaast is de internetgigant ook al in het bezit van vergelijkingssites voor hotels, vluchten en kredietkaarten. Het is dus een logische zet om nu ook in de VS actief te zijn in de verzekeringssector.

Kloppen de veronderstellingen?

Al sinds het begin van januari speculeerden enkele verzekeringsmaatschappijen over de komst van zo’n site. Zo vermeldden ze dat Google onlangs partner was geworden van CompareNow.com, een Amerikaanse vergelijkingssite die op dit moment autoverzekeringen van ongeveer 30 verzekeraars aanbiedt. Google had op dat moment ook al de eerste licenties gekregen om verzekeringen te mogen verkopen in 26 staten in de VS. Bovendien had Google al de toestemming gekregen om autoverzekeringen te verkopen van zes verzekeraars. Aanvankelijk werd wel gedacht dat Google de site ‘Coverhound.com’, een bestaande vergelijkingssite in autoverzekeringen, zou overnemen, maar dat is niet het geval.

Hoe werkt een vergelijkssite voor autoverzekeringen?

Wil je verschillende autoverzekeringen met elkaar vergelijken? Dan moet je maar enkele gegevens invoeren, en je krijgt meteen een overzicht van de premies en voorwaarden van verschillende verzekeraars. De website moet natuurlijk wel de toestemming hebben van de verzekeraars om hun autoverzekeringen ook via dit kanaal te verkopen. Wordt er een autoverzekering aangevraagd via deze site? Dan krijgt Google hier een commissie op.

Wat zijn de gevolgen?

Meer brand awareness, maar ook een hardere concurrentiestrijd.

De komst van een vergelijkingssite van Google kan heel wat veranderen voor de verzekeringssector. Laat je Google toe om je autoverzekeringen te verkopen? Dan worden je autoverzekeringen niet meer alleen via je eigen site aangevraagd, maar ook via de site van Google. Dit zorgt natuurlijk voor meer brand awareness. Bezoekers komen zo namelijk meer in aanraking met jouw merk. Bovendien moeten mensen minder moeite doen om te kiezen welke autoverzekering het meest geschikt is. Op die manier zijn ze misschien sneller bereid om een autoverzekering af te sluiten. Het grote nadeel is natuurlijk de grote concurrentie. Prijzen vergelijken wordt heel gemakkelijk. Zijn jouw prijzen hoger dan die van de concurrentie? Dan is de kans klein dat je gekozen zal worden tussen alle andere verzekeraars. Het is namelijk moeilijker om er op dat moment uit te springen en bezoekers toch te overtuigen van jouw kwaliteiten.

Executive Summary

Google heeft onlangs een vergelijkingssite voor autoverzekeringen opgestart in de Verenigde Staten. Zo’n site zorgt voor meer brand awareness voor de verzekeraars, maar de concurrentiestrijd wordt harder doordat bezoekers prijzen zo gemakkelijk kunnen vergelijken.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *