Hoe zal Google Glass internet marketing beïnvloeden?

Google Glass is een veel besproken onderwerp. Toch is er nog weinig gezegd geweest over de invloed van Google Glass op internet marketing. Zal Google Glass de manier waarop we aan online marketing doen beïnvloeden? En zo ja in welke mate zullen we die verandering dan merken?

Hoe zal Google Glass internet marketing beïnvloeden

Wat zou Google met Google Glass kunnen doen?

Wil Google met Google Glass alleen een hoogtechnologisch speeltje op de markt brengen of is er meer aan de hand? Wat zou Google met Google Glass kunnen doen? Enkele toekomstvoorspellingen:

  • Google heeft geen marketing plannen met Google Glass en beschouwt het enkel als een leuk gadget. Google wil deze geavanceerde technologische hardware enkel aanbieden aan de bevolking en zo zijn bijdrage leveren aan onze technologische evolutie.
  • Google Glass zal een stille dood sterven. Misschien wordt Google Glass helemaal niet zo populair als we denken. Misschien kreeg Google Glass even aandacht omwille van de geavanceerde technologie, maar sterft het daarna een stille dood zoals iGoogle en Buzz.
  • Google zal Google Glass gebruiken voor marketing doeleinden. Babak Parviz, hoofdingenieur bij Google Glass verklaarde dat er op dit moment geen marketingplannen zijn voor het apparaat. Uiteraard gaat deze uitspraak over het heden en niet over de toekomst. Misschien zijn er op lange termijn wel plannen om reclame-inkomsten te vergaren via Google Glass, bijvoorbeeld via het aanbieden van kortingsbonnen, gepersonaliseerde advertenties en gamification.
  • Google wil met Google Glass de gaming wereld in. Google staat niet bepaald bekend voor gaming, maar misschien willen ze daar met Google Glass verandering in brengen door in te spelen op het fenomeen van ‘augmented reality’. Deze voorspelling lijkt echter vrij onwaarschijnlijk.

Wat weten we echt over de marketing mogelijkheden van Google Glass?

Nu we weten wat Google met Google Glass zou kunnen doen, is het tijd om te kijken naar wat we nu eigenlijk al weten over Google Glass en de marketing mogelijkheden van deze nieuwe technologie.

1. Met je neus op de zoekresultaten

Met Google Glas zit je letterlijk meteen met je neus op de zoekresultaten. Google Glass beantwoordt zoekopdrachten direct, wat betekent dat gebruikers meteen toegang hebben tot allerlei informatie. Dat betekent niet veel nieuws op het vlak van zoektermen, maar het zou wel een nieuwe interface voor de zoekresultaten betekenen. Bovendien zullen gebruikers meer spontaan zoeken terwijl ze op weg zijn.

2. Local wordt nog belangrijker

Dankzij de technologie van Google Glass zal het mogelijk zijn om een restaurant op te zoeken, hun klantenreviews te bekijken, het menu te bekijken, meteen te reserveren, etc. terwijl je in de buurt van dit restaurant wandelt. Het wordt dus des te belangrijker om gemakkelijk gevonden te worden door lokale bezoekers.

3. Meer sociale interactiviteit

Eén van de belangrijkste eigenschappen van Google Glass is dat je ermee foto’s en video’s kan maken om ze daarna meteen te delen. Daardoor kunnen gebruikers meteen positieve of negatieve commentaar achterlaten op sociale netwerken en speelt er dus een vorm van instant social media marketing. Deze social reviews zullen trouwens weergegeven worden in de zoekresultaten, zodat gebruikers beter voor zichzelf kunnen uitmaken ze een bepaalde plek al dan niet willen bezoeken.

Hoe je voorbereiden op Google Glass?

Om je voor te bereiden om de komst van Google Glass kan je enkele dingen ondernemen:

  • Blijf op de hoogte van het Google nieuws. Zorg ervoor dat je altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen bij Google. Nieuwe Google technologieën kunnen immers grote veranderingen betekenen voor je online marketing strategie.
  • Zorg voor een goed uitgewerkt Google+ profiel. Google+ heeft een grote impact op de zoekresultaten en op authorship en Author Rank. Bovendien zullen de lokale zoekresultaten van Google+ rechtstreeks toegankelijk zijn via Google Glass
  • Focus op local en social. Google Glass is een geospecifieke marketing tool. Zorg ervoor dat je lokaal gevonden wordt en wees aanwezig op de belangrijkste sociale netwerken. Twitter zou bijvoorbeeld een belangrijke rol spelen bij Google Glass.
Executive Summary

Google stelde onlangs Google Glass voor, een futuristische bril waarmee je op internet kan
Zal deze Google Glass onze online marketing strategieën beïnvloeden?

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *