Hoe Google zowel de online als de offline shoppingmarkt wil controleren

GoogleGoogle heeft z’n inspanningen in ‘product search’ en adverteren net op tijd opgevoerd want binnenkort komt de kerstvakantie er weer aan. Op de Web 2.0 Summit heeft de VP van Product management Susan Wojcicki de 5 belangrijke advertentieproducten die Google de laatste twee maanden gelanceerd heeft, trachten uit te leggen en te demonstreren.

Wojcicki benadrukte dat het overkoepelend thema van al deze lanceringen ‘het ineenvloeien van de offline shoppingwereld met de online shoppingwereld’ is. Hieronder geven we de recente advertentiegerelateerde inspanningen van Google:

  • In Stock Nearby
    Dit advertentieproduct stelt je in staat om informatie te zoeken en te ontvangen van lokale winkels om te zien wat waar beschikbaar is
  • Hyperlocal Mobile SEM
    Nieuwe advertentie-integratie die gebruikers de afstand toont tussen het bedrijf of de locatie van een adverteerder en de gebruiker zelf. Bovendien wordt ook de telefoonnummer van de adverteerder getoond.
  • Google Shopper Updates
    Google Shopper, de mobiele shopping app van Google, toont gebruikers recensies en maakt het mogelijk om barcodes te scannen
  • Google Goggles Print Ad Integration
    Linkt advertenties in magazines (offline) met online informatie en sites
  • Google Ads Call Tracking Analytics
    Adverteerders kunnen hiermee tracken hoeveel telefoonoproepen ze ontvangen dankzij Google Search, via het eigen systeem van Google, Google Analytics.

Wojcicki vermeldde meermaals dat de meeste mensen nog steeds denken dat online shopping en offline shopping twee verschillende kanalen zijn en dat Google zeer hard z’n best doet om deze perceptie technologisch te veranderen. Terwijl 42% van de in-store verkopen aangestuurd zijn door online shopping ‘zoektochten’, wordt slechts 7% van de aankopen online gedaan en dus 93% offline in fysieke winkels.

shopping_market_today

Bron: TechCrunch

Google doet er klaarblijkelijk alles aan om die andere 93% zoveel mogelijk te kunnen controleren.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *