Display campagnes opvolgen in Analytics: het Display Targeting rapport

display-analytics

Een van de grote voordelen van het gebruik van Google Analytics is de verregaande integratie tussen Google Adwords en Google Analytics. Eenmaal die twee aan elkaar gekoppeld zijn, krijg je in Analytics tot in detail te zien welke campagnes, ad groups en zoekwoorden rendabel zijn en welke niet. Door het toevoegen van het Display Targeting rapport gaat Google nu nog een stapje verder in de integratie. Vanaf nu worden eindelijk ook display campagnes geïntegreerd in Analytics.

Het Display Targeting rapport

Het Display Targeting rapport is niet nieuw, Google voegde het een tijdje geleden al toe aan Analytics. Je vindt het rapport in Analytics onder Aquisition -> Adwords. Het menu onder aan de grafiek herken je waarschijnlijk meteen, dat lijkt rechtstreeks uit Analytics te komen. Het toont je zoekwoorden, plaatsingen, onderwerpen, interesses en remarketing lijsten waarvoor je campagnes gescoord hebben.

Hoe gebruik je het nieuwe rapport?

Met dit nieuwe rapport krijg je eindelijk de mogelijkheid om de resultaten van je display campagnes op te volgen. Tot nog toe kreeg je in Google Analytics immers enkel zoekwoorden te zien, waardoor de resultaten van campagnes gericht op onderwerpen, interesses of remarketing lijsten erg moeilijk te bepalen waren. Dat is nu verleden tijd: wie het rapport opent, kan doorklikken naar plaatsingen, onderwerpen, interesses, leeftijd en geslacht. Door te filteren op campagne of op ad group krijg je een duidelijk overzicht van wat er werkt en wat niet. Op die manier kan je beslissingen nemen op basis van veel meer data!

google analytics display targeting

Executive Summary

Display campagnes optimaliseren, dat doe je vanaf nu met het Analytics Display Targeting rapport!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *