Google Weekly Ads: de digitale reclamefolder met één klik

Google pakt weer uit met een nieuwe format van advertenties. Say hello to Weekly Ads! Google hoopt met dit Traditionele reclamefolderssoort advertenties de strijd aan te gaan met de traditionele huis-aan-huis reclamefolders. Na de Verenigde Staten (Kohl’s en Macy’s) wordt er op dit moment met het nieuwe soort ads  geëxperimenteerd in Duitsland voor de winkelketens Metro en real,-.

Google stapt de ring in met de welgekende reclamefoldertjes die we wekelijks, of maandelijks in de bus krijgen… Met de nieuwste Weekly Ads zullen winkels die een reclamefolder uitgeven deze ook kunnen integreren in hun zoekmachinemarketingpraktijken. Het nieuwe formaat zou beschikbaar zijn via AdWords. Weekly Ads zouden kunnen getarget worden op zoekwoordenniveau, maar ook op locatie en interesses.

Consumenten die klikken op een advertentie komen terecht op een speciale pagina die een digitale, doorbladerbare versie van de reclamefolder weergeeft, en daarnaast de contactinformatie van de winkel:

 Metro Weekly Ads Google

Op dit moment zijn Weekly Ads enkel nog maar beschikbaar voor adverteerders die via SEA minimum een miljoen pageviews genereren. Na de bètaperiode zou deze drempel natuurlijk worden aangepast, om zo ook plaatselijke, kleine en middelgrote retailers warm te maken voor online advertising via een aantrekkelijk advertentieformaat.

Benieuwd zijn we zeker naar hoe het verder gaat verlopen met Google’s nieuwste advertentievorm…

Executive Summary

Wat? Google experimenteert met een nieuwe vorm van advertenties
En? Concurrentie voor de klassieke huis-aan-huis reclamefolders?

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *