Google probeert zoekmachine te optimaliseren met slechte updates?


De beste manier om als bedrijf op lange termijn te overleven is door ‘duurzaam ondernemen’, maar voor zoekmachine optimalisatie geldt hetzelfde. Om op lange termijn goed geplaatst te blijven op Google moet je kwalitatieve content genereren en betrouwbare links verzamelen. Natuurlijk kan je naar manieren zoeken om snel resultaten te krijgen, maar vaak werkt dit averechts.

Google heeft vorige week nog zijn zoekmachine aangepast om slechte websites uit de zoekresultaten te weren. Vooral sites die enkel content genereren om hoog op Google te scoren, zonder aandacht voor kwaliteit of relevantie, zijn het doelwit. De zogeheten content farms komen steeds vaker in de zoekresultaten voor, terwijl ze weinig tot geen meerwaarde bieden.

De update leek echter zijn doel gemist te hebben, uit een lijst van
The Guardian bleek dat veel bekende websites met goede content zoals British Medical Journal en Cult of Mac negatieve gevolgen ondervonden. Ondertussen staan de meeste van deze sites wel terug op hun rechtmatige plaats bovenaan Google.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *