Onmisbare tips om Google+ kringen succesvol te gebruiken

qm-google+kringen

Google+ wordt een steeds belangrijker sociaal netwerk. Google doet er alles aan om Google+ te promoten, waardoor steeds meer mensen én bedrijven een profiel aanmaken. Het systeem met de befaamde ‘kringen’ kan echter verwarrend zijn in het begin. Daarom leggen we je op een praktische manier uit hoe je Google+ en de kringen efficiënt kan inzetten voor je bedrijf.

De voordelen van kringen op Google+

Google+ kringen zijn een heel interessante manier om te bepalen wie je updates kan zien. De eerste stap is al je contacten op een logische manier onderverdelen in kringen. Dit heeft twee belangrijke voordelen:

  • Interessante updates lezen.
    Door mensen en bedrijven op de delen in kringen kan je efficiënter updates lezen, research doen of de conversatie aangaan met prospecten en klanten. Door simpelweg op een bepaalde interessante kring te klikken, lees je immers alleen de updates van diegenen die je in de kring in kwestie indeelde.
  • Je updates verspreiden naar de juiste mensen.
    Wie zijn boodschap deelt met mensen die er helemaal niet in geïnteresseerd zijn, kan al snel irritant overkomen. Google+ kringen zorgen ervoor dat je je updates alleen deelt met alleen de mensen die jij wil.

Google+ kringen maken is erg eenvoudig en flexibel, het vraagt alleen wat gezond verstand om een praktische indeling te bedenken. Om het je extra gemakkelijk te maken is het mogelijk om één persoon toe te voegen aan meerdere kringen. Ook de naamgeving van je kringen is belangrijk om te allen tijde het overzicht te bewaren.

Wie kan je Google+ updates zien?

Voor de targeting is het uiteraard belangrijk om goed te weten wie nu precies welke updates kan zien. Daarom dit handige overzicht:

  • Beide partijen hebben elkaar in een kring. Als de kring waarin de gebruiker zit toegevoegd wordt aan een post, kunnen jullie elkaars posts zien. Ook publieke posts zijn zichtbaar.
  • Jij hebt iemand toegevoegd, maar niet andersom. In dit geval zal je enkel de publieke statusupdates van deze persoon te zien krijgen.
  • Iemand heeft jou toegevoegd, maar niet andersom. In dat geval kan de gebruiker in kwestie alleen jouw publieke posts zien.

Een bedrijfsprofiel op Google+ biedt voordelen voor social én search.

Click to tweet!

Google+ inzetten voor je bedrijf

Nu je begrijpt hoe Google+ kringen werken, vraag je je misschien af waarvoor jij – of je bedrijf – dit kan gebruiken. Ten eerste ranken Google+ pagina’s goed in de zoekresultaten van Google. De kans op bezoekers die echt in je product geïnteresseerd zijn neemt dus toe.

Een +1 voor social én search

Daarnaast werkt Google+ met een systeem van “+1” stemmen. Wanneer je pagina en posts veel +1’en krijgen, weet Google dat je pagina erg populair is. Ook dat zorgt voor een betere positie in de zoekresultaten. Bovendien is het aantal +1’en in de zoekresultaten een extra stimulans voor mensen om naar je website door te klikken.

Boost je bedrijf met links, kringen en gerichte targeting op Google+

Nu je op deze manier bezoekers naar je Google+ pagina gehaald hebt, moet je er ook iets mee doen. Drie dingen zijn hierbij belangrijk: links, kringen en segmentatie.

Door middel van links in je posts en in het gedeelte ‘links’ van je Google+ profiel, kan je bezoekers naar je website én naar andere sociale media profielen zoals Facebook, Twitter en Pinterest lokken. Bovendien is het goed voor de autoriteit van je website.

Je kan – ook als bedrijf – mensen toevoegen aan je kringen. Als je mensen toevoegt, is de kans groot dat zij je ook zullen toevoegen, net als op Twitter. Zo krijgt je content een groter bereik. Uiteraard is het ook belangrijk om de conversatie aan te gaan met de mensen die in je kringen zitten. Engagement is belangrijk!

Segmentatie- en targetingmogelijkheden

Daarnaast bieden de Google+ kringen tal van mogelijkeden op vlak van segmentatie. Zo zou je bijvoorbeeld mensen op basis van geslacht of leeftijd in kringen kunnen opdelen. Op die manier kan je je updates zeer gericht targeten. Een ander voordeel voor bedrijven in België is het targeten op taal. Door middel van kringen zorg je er eenvoudig voor dat mensen alleen updates in hun eigen taal te zien krijgen.

Voor bedrijven helpt het ook wanneer medewerkers een persoonlijk Google+ profiel aanmaken, je posts delen en deze een +1 geven. Het mag duidelijk zijn: een bedrijfsprofiel op Google+ biedt een heel aantal voordelen, zowel op vlak van social als op vlak van search!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *