Google neemt social ad company Wildfire over

Google zet z’n overnametocht verder en dit keer heeft het Wildfire weten te strikken. Wildfire is een social media management platform
waarmee bedrijven digitale marketingcampagnes op sociale netwerksites zoals Facebook, Twitter, Google+ en Pinterest beheren en meten. Met de overname zou
een bedrag van 250 miljoen dollar gemoeid zijn. Niet slecht voor een bedrijf dat pas vier jaar geleden het licht zag. Hoewel… Wildfire is in die korte tijd uitgegroeid tot een uit de kluiten gewassen bedrijf met 400 medewerkers en 16.000 klanten.

Google heeft (voorlopig) geen commentaar gegeven, maar aangenomen wordt dat de internetgigant met de acquisitie zijn advertentiemogelijkheden uitbreiden. Het is waarschijnlijk dat Google met de aankoop  zijn sociale features uitbreidt, om zo de concurrentie op advertentiegebied aan te gaan met bijvoorbeeld Facebook en Twitter.

“We are committed to continue building tools that help enhance the way brands and consumers experience each of your respective social networks.”

De overname werd aangekondigd op de site van Wildfire waarin de oprichters Victoria Ransom en Alain Chuard, melden dat ze very excited zijn. Er zal in principe
niet direct iets veranderen voor bestaande klanten van Wildfire.

Executive Summary

Google gaat concurrentie aan met Facebook en Twitter
Advertentiemogelijkheden met sociale features worden uitgebreid

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *