Google Instant Preview nu ook voor Google ads

Google preview logoIn november introduceerde Google een preview-functie voor zijn zoekmachine. Door op het vergrootglasje naast ‘zoekresultaten’ te klikken krijg je een beeld van de landingspagina waar je op terecht komt als je op de link klikt.

In eerste instantie werkte dit alleen voor organische resultaten. Maar Google gaat deze feature nu ook testen bij de Google ads in zijn zoekresultaten. Voor gebruikers zorgt dit voor meer vertrouwen in de getoonde advertenties. Voor adverteerders is het dan weer een extra aandachtspunt: above the fold krijgt nog een extra betekenis.

Google instant preview ads

In de toekomst hopen we dat deze feature ook wordt doorgetrokken naar het Google Display Network. Dit zijn Google ads op andere websites, die naast de standaard tekst advertenties ook als banner ads getoond worden.

Vooral voor deze banner ads lijkt dit ons een zeer goed idee. Een banner ad geeft je weinig informatie over de landingspagina. Het kan dus voor meer vertrouwen zorgen en als gevolg hopelijk meer kliks.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *