5 tips voor daadkrachtige image SEO

Heel wat bedrijven investeren in SEO en willen zo goed mogelijk scoren in de Google zoekresultaten. Hoe zit het als de klant zoekt via Google afbeeldingen? Hoe doe je jouw productafbeeldingen opvallen, hoger scoren en aanzetten tot conversies?

Tip 1: zorg dat je afbeeldingen vindbaar zijn

Om ervoor te zorgen dat jouw afbeeldingen scoren in de zoekresultaten van Google afbeeldingen, moet je aan image SEO doen. Dat houdt in:

  • Geef het fotobestand een duidelijk beschrijvende naam mee. Baseer je voor deze naam op relevante zoekwoorden voor jouw doelgroep. Google kan de inhoud van een afbeelding zelf niet beoordelen en gebruikt de naam die jij eraan geeft.
  • De alt tag is de tekst die wordt getoond wanneer je met je muis over de afbeelding gaat. Deze tag is belangrijk, want Google beoordeelt zo de relevantie van de afbeelding.
  • Bestandsgrootte: zorg dat de kwaliteit van de afbeelding voldoende is, zonder dat de laadtijd te lang is.
  • Zorg dat je de afbeelding combineert met relevante context, dat heeft een positief effect op de Google ranking.

En, hoe staat het met jouw image SEO?

Tip 2: Zorg voor mooie en opvallende afbeeldingen met een positieve uitstraling

Het is niet meer dan logisch: zorg dat jouw afbeeldingen eruit springen.

En, in hoeverre valt jouw product op?

Tip 3: Bouw aan je merknaam

Maak in je afbeelding een verwijzing naar het merk. Als bezoekers enkele keren na elkaar een aantrekkelijk product zien van hetzelfde merk, wordt de kans groter dat ze doorklikken. Dit element draagt enkel bij tot een positief imago van je merk, want Google leest de inhoud van de afbeeldingen niet en houdt hier geen rekening mee.

En, bouwen jouw afbeeldingen mee aan jouw merk?

Tip 4: Link de afbeelding naar een pagina over het product

De kans wordt groter dat de bezoeker klikt op een opvallende en mooie afbeelding. Maar zorg ook dat de webpagina waarop de bezoeker terecht komt aantrekkelijk is en de gewenste informatie verstrekt. Het enthousiasme vasthouden, daar gaat het om. Leid de bezoeker bijvoorbeeld naar een productspecifieke pagina in plaats van een overzichtspagina.

Hoe is het gesteld met de gebruikservaring? Waar zitten potentiële afhaakmomenten? En wat kan je daaraan doen?

Bron: Frankwatching

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *