Google Grants: gratis Adwords voor non-profit organisaties

Velen weten het niet, maar dankzij Google Grants kunnen non-profits tot 10.000 dollar per maand aan Google Adwords spenderen, zonder daarvoor te hoeven betalen. Het enige wat ze daarvoor hoeven te doen is over een  geldige liefdadigheidsstatus beschikken, en akkoord gaan met de vereisten m.b.t. non-discriminatie en de ontvangst en het gebruik van donaties. Ontdek hoe Google Grants werkt en hoe je er als non profit organisatie voordeel uit kan halen.

Alles weten over Google Grants? Lees het op onze blog!

Hoe werkt Google Grants?

Eens de deelname aan Google Grants bevestigd is, kunnen non-profit organisaties zoals bijvoorbeeld gezondheidscentra, liefdadigheidsinstellingen, scholen, etc. adverteren via het Google Adwords platform. Ze krijgen daarvoor 10.000 dollar per maand ter beschikking om te spenderen aan advertenties.

Er zijn wel enkele beperkingen voor Google Grants gebruikers. Zo mag het dagbudget niet hoger dan 330 dollar ingesteld worden en is de max. CPC maximaal 1 dollar. Daarnaast kunnen er enkel campagnes met zoekwoordtargeting en tekstadvertenties opgemaakt worden. Van deelnemers aan het Google Grants programma wordt bovendien verwacht dat ze zich actief bezighouden met het programma en het beheer van hun Adwords account.

Hoe kan je efficiënt gebruik maken van Google Grants?

Door de beperkingen die Google Grants met zich meebrengt, is het aangewezen om je Google Grants campagne op een iets andere wijze te runnen dan bij een normaal Google Adwords campagne.

Door de beperking met betrekking tot de maximum CPC is het belangrijk om in de eerste plaats zoekwoorden toe te voegen met een gemiddelde CPC die onder de 1 dollar komt. Gebruik je toch zoekwoorden met een geschatte max. CPC boven 1 dollar, dan zal je waarschijnlijk niet hoog scoren in de SERP’s.

Denk daarnaast zoveel mogelijk na over al je doelstellingen en probeer deze goed mogelijk te verwezenlijken via Google Grants om je dagbudget op een efficiënte spenderen. Meestal zullen de doelen van non-profits bestaan uit donaties, downloads, verkeer naar de vrijwilligers jobs, enz.

Als je voelt dat je met Google Grants niet voldoende budget in handen hebt om je volledige campagne uit te werken zoals je dat zelf wilt, kan je je Google Grants account gebruiken om te experimenteren en verschillende hypotheses uit te werken. Eens je de data in handen hebt, kan je naar beslissen om een normaal Google Adwords account op te starten en te werken met de zoekwoorden en advertenties die ook bij Google Grants goed presteerden

Executive Summary

Dankzij Google Grants kunnen non-profit organisaties gratis tot 10.000 dollar spenderen op Adwords
Ontdek hoe je als non-profit organisatie efficiënt gebruik kan maken van Google Grants

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *