Google bèta Adsense management interface wordt uitgerold

Google_AdSenseDe bèta AdSense management interface wordt eindelijk gelanceerd door Google. De nieuwe interface werd al meer dan een jaar getest en wordt nu beschikbaar voor alle uitgevers. AdSense uitgevers zullen vroeg of laat de nieuwe interface te zien krijgen via een link bovenaan de oude interface. Je kan de nieuwe interface al uitproberen via deze site.

Gebruikers van de nieuwe interface hebben de mogelijkheid om te wisselen tussen de nieuwe en de oude interface via de link bovenaan het scherm van de AdSense console.

Volgens Google biedt de nieuwe interface betere inzichten en bediening en een verbeterde efficiëntie:

  • Inzichten: Gebruikers krijgen meer details bij de rapporteringen van broken links, opgedeeld op advertentietype, advertentiegrootte, advertentie unit, targeting type en bied type voor de totale opbrengsten en andere metrics. Er zijn nieuwe, mooie grafieken die je impressies, clicks en opbrengsten tonen. Bovendien kan je de prestaties van tekstadvertenties vergelijken met die van beeldadvertenties, kan je verschillende periodes vergelijken en kan je gemakkelijk data analyseren om trends te herkennen
  • Bediening: Google heeft het gemakkelijker gemaakt te bepalen welke advertentietypes wel of niet getoond mogen worden in de inventaris. Ze kunnen allemaal gevonden worden op één plaats: onder het tabblad ‘Allow and block ads tab’.
  • Efficiëntie: De nieuwe interface is sneller om te gebruiken en maakt het makkelijker om data te vinden

Volgens Google werden er in de afgelopen maanden meer dan honderd verandering gemaakt aan de bèta interface. Het design van iedere pagina werd verbeterd en ook het laden van iedere pagina werd versneld.

Initieel werd de bèta interface beschikbaar gemaakt voor 50.000 uitgevers waarvan er 30.000 actief gebruik gemaakt hebben van de interface tijdens het afgelopen jaar. Vorige week werd de interface volgens geruchten beschikbaar voor 350.000 extra uitgevers om de interface te testen. Vorige week had ongeveer 20 à 30% van de ruim 2 miljoen uitgevers toegang tot de nieuwe interface. Binnenkort zouden alle 2 miljoen uitgevers gebruik moeten kunnen maken van deze nieuw lancering.

Meer weten over de nieuwe interface? Lees het hier. Hieronder nog een demo video van de nieuwe interface.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=r5Y9DTk2DhQ&feature=player_embedded[/youtube]

De bèta AdSense management interface wordt eindelijk gelanceerd door Google. De nieuwe interface werd al meer dan een jaar getest en is nu beschikbaar voor alle uitgevers. AdSense uitgevers zullen vroeg of laat de nieuwe interface te zien krijgen via een link bovenaan de oude interface of door deze site te bezoeken. google.com/ads/newadsense.

Gebruikers van de nieuwe interface hebben de mogelijkheid om te wisselen tussen de nieuwe en de oude interface via de link bovenaan het scherm van de AdSense console.

Volgens Google biedt de nieuwe interface betere inzichten en bediening en een verbetere efficiëntie:

  • Inzichten: Gebruikers krijgen meer details bij de rapporteringen van broken links, opgedeeld op advertentietype, advertentiegrootte, advertentie unit, targeting type en bied type voor de totale opbrengsten en andere metrics. Er zijn nieuwe, mooie grafieken die je impressies, clicks en opbrengsten tonen. Bovendien kan je de prestaties van tekstadvertenties vergelijken met die van beeldadvertenties, kan je verschillende periodes vergelijken en kan je gemakkelijk data analyseren om trends te herkennen
  • Bediening: Google heeft het gemakkelijker gemaakt te bepalen welke advertentietypes wel of niet getoond mogen worden in de inventaris. Ze kunnen allemaal gevonden worden op één plaats: onder het tabblad ‘Allow and block ads tab’.
  • Efficiëntie: De nieuwe interface is sneller om te gebruiken en maakt het makkelijker om data te vinden

Volgens Google werden er in de afgelopen maanden meer dan honderd verandering gemaakt aan de bèta interface. Het design van iedere pagina werd verbeterd en ook het laden van iedere pagina werd versneld.

Initieel werd de bèta interface beschikbaar gemaakt voor 50.000 uitgevers waarvan er 30.000 actief gebruik gemaakt hebben van de interface tijdens het afgelopen jaar. Vorige week werd de interface volgens geruchten beschikbaar voor 350.000 extra uitgevers om de interface te testen. Vorige week had ongeveer 20 à 30% van de ruim 2 miljoen uitgevers toegang tot de nieuwe interface. Binnenkort zouden alle 2 miljoen uitgevers gebruik moeten kunnen maken van deze nieuw lancering.

Meer weten over de nieuwe interface? Lees het hier. Hieronder nog een demo video van de nieuwe interface.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *