Google Tag Manager nu ook voor mobiele applicaties

Ontwikkelaars van mobiele applicaties hebben steeds een belangrijk nadeel gehad ten opzichte van beheerders van mobiele websites. In tegenstelling tot die laatste groep hebben mobiele apps immers een vrij statisch karakter. Je bouwt je applicatie, je meldt het aan in de verschillende app stores, en gebruikers kunnen je applicatie downloaden.

Indien je wil weten hoe goed je applicatie scoort, kan je hier tracking op plaatsen, net zoals je bij websites kan doen. Het probleem is wel dat je deze tracking niet kan veranderen, zonder dat je opnieuw een update van je applicatie moet uitbrengen en daarbij terug het hele aanmeldingsproces moet doorlopen.

Voor applicaties die kort op de bal spelen vormt dit een groot probleem. Ben je bijvoorbeeld iets vergeten aan de code? Pech! Moet je conversietracking toevoegen voor een campagne die snel moet opgestart worden? Jammer! Moet je bepaalde instellingen wijzigen? Helaas!

Google Tag Manager voor mobiele applicaties

Google maakt deze week een einde aan deze beperkingen. Sinds deze week wordt namelijk de Google Tag Manager voor mobiele applicaties gelanceerd. Deze Tag Manager werd eerder dit jaar al voorgesteld op Google’s I/O Conference.

Dankzij de Tag Manager voor mobiele applicaties kan je je applicatie lanceren, en vanaf dan instellingen wijzigen, tracking toevoegen en remarketing opzetten, zonder dat je hiervoor je applicatie terug moet updaten.

Zowel iOS als Android

De Google Tag Manager voor mobiele applicaties is net zoals de webversie een gratis product, en is erop voorzien om tags toe te voegen aan zowel iOS apps als Android apps. Dit maakt het mogelijk om op een gemakkelijke manier events te tracken en prestaties te meten.

Web interface

Indien je al gebruik maakt van de Google Tag manager voor websites, dan kan je snel aan de slag met de Tag Manager voor mobiele applicaties. Deze laatste werkt immers op dezelfde manier. Ook voor personen die nog geen gebruik maken van Google Tag Manager zou de aanpassing vlot moeten verlopen. Ook de Tag Manager voor mobiele applicaties werkt immers met de eenvoudig te gebruiken web interface.

Executive Summary

Google Tag Manager voor mobiele applicaties
Google lanceert de Tag Manager voor mobiele applicaties, die app ontwikkkelaars meer vrijheid geeft bij het beheren van hun app.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *