Google Analytics lanceert zeven nieuwe features

De nieuwigheden in Google Analytics lijken zich de laatste maanden in sneltreintempo op te volgen. Het jaar is nog maar net begonnen of Google lanceert niet minder dan zeven (7) nieuwe features die je web analytics ervaring sterk ten goede zullen komen. Een overzicht:

Informatie van Analytics met aangepaste meldingen
Op basis van een algoritmisch gestuurde, intelligente zoekmachine worden in Analytics gegevenspatronen bijgehouden voor perioden van een dag, een week en een maand. Belangrijke trendveranderingen en inzichten die u misschien niet zijn opgevallen, worden direct weergegeven in uw account. U kunt ook uw eigen aangepaste meldingen maken om daarmee een selectie van dimensies en waarden bij te houden die u per e-mail worden toegestuurd of in de gebruikersinterface worden getoond.

Uitgebreide doelen en nieuwe betrokkenheidsdoelen
U kunt nu nog meer conversies bijhouden door maximaal twintig doelen per profiel te definiëren. Meet bijvoorbeeld de betrokkenheid van de gebruikers en de merkbekendheid op uw site met de doelen ‘Tijd op site’ en ‘Pagina’s/bezoek’. U kunt uw eerste betrokkenheidsdoel instellen aan de hand van deze korte instructies.

Uitgebreide rapporten over mobiel gebruik
In Google Analytics is de ondersteuning voor gegevens over mobiele websites en mobiele iPhone- en Android-toepassingen uitgebreid. Door servercode toe te voegen aan uw mobiele websites van het type PHP, JSP, PERL of ASPX, kunt u nu ook telefoons zonder JavaScript bijhouden. Ontwikkelaars van mobiele toepassingen kunnen beschikken over de SDK’s en technische implementatiegegevens (alleen in het Engels). Ook kunt u uitgesplitste gegevens over mobiele apparaten en providers bekijken in de nieuwe rapporten over mobiel gebruik in het gedeelte Bezoekers.

Unieke bezoekers
Als u de waarde ‘Unieke bezoekers’ opneemt in uw aangepaste rapport of in geavanceerde segmenten, kunt u zien hoeveel verschillende bezoekers (met unieke cookies) er op uw website zijn geweest. U kunt ‘Unieke bezoekers’ als waarde kiezen in elke dimensie van Google Analytics.

Geavanceerde analysefuncties
Ga dieper in op uw gegevens met draaitabellen, secundaire dimensies en geavanceerde tabelfilters. Met de combinatie van deze functies kunt u snel diepgravende gegevensanalyses in uw account uitvoeren.

Geavanceerde segmenten en aangepaste rapportsjablonen delen
U kunt de link naar de URL voor een geavanceerd segment of aangepast rapport delen met anderen die een Analytics-account hebben. De kant-en-klare sjabloon wordt automatisch geïmporteerd in hun account. U kunt uw geavanceerde segmenten en aangepaste rapporten nu ook delen met (of verbergen voor) specifieke profielen.

Meerdere aangepaste variabelen
Aangepaste variabelen geven u de kracht en flexibiliteit om Google Analytics zo aan te passen dat u exact die gegevens over het sitegebruik verzamelt die voor uw bedrijfsvoering het belangrijkst zijn. Zo kunt u de bezoeken aan uw site definiëren en bijhouden volgens bepaalde bezoekerskenmerken (bijvoorbeeld lid of niet-lid), sessiekenmerken (aangemeld of niet) en paginakenmerken (heeft wel of niet het gedeelte Sport bezocht). Met aangepaste variabelen kunt u een onbeperkt aantal interacties en gedragingen op uw site in kaart brengen. Bekijk direct meer informatie over deze mogelijkheden (alleen in het Engels).

And remember, Analytics is easy

via

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *