Crash cursus in Landing Page Optimization door Tim Ash

Tim AshGoogle nodigde afgelopen woensdag al z’n GAACs (Google Analytics Authorized Consultants) uit in Londen voor een crash cursus in landing page optimization.  Tim Ash, die letterlijk het boek over dit onderwerp schreef, gaf ons een dag lang uitleg over het hoe en waarom van website testing.

Landing page optimization is waarschijnlijk de ontbrekende schakel in de meeste online marketing programma’s. Nochtans is een campagne slechts succesvol als de landingspagina dat toelaat. Hoeveel bezoeken gaan er niet verloren omdat de bezoeker niet vond wat hij zocht? Hoeveel geld zou je kunnen besparen door je landingspagina beter te laten presteren?

Tim ging dieper in op de punten die vaak de doorslag kunnen geven: vertrouwen, herkenning en op maat gemaakte informatie. Aan de hand van zijn uitleg en verschillende live cases van de aanwezige GAACs gingen de laatste geheimen van LPO voor de bijl.

Hij gaf ook meer uitleg over hoe je nu best zo’n website test opzet en hoe je meer uit de ingezamelde gegevens kan halen. Tot slot waarschuwde hij ons ook nog voor de tien meest voorkomende problemen.

Aan het eind van de dag werd één ding nog duidelijker: Het ontwerp van de site moet niet bepaald worden door de marketing afdeling, designers of de CEO, maar door de bezoeker. Alleen hij weet hoe de site het best in elkaar zit.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *