Google Adwords introduceert Estimated Cross-Device Conversions

Conv-IG-300x290Even online op je smartphone terwijl je op de bus wacht, tijdens de middag wat surfen op je werkcomputer en ‘s avonds met de tablet de zetel induiken. Iedereen is constant online, en dat op verschillende apparaten. Voor adverteerders is het dus niet meer genoeg om enkel conversies bij te houden die op één apparaat gebeuren. Google Adwords heeft hier nu de oplossing voor.

Conversies over verschillende apparaten heen bijhouden

Conversies beginnen steeds vaker op één apparaat maar worden op een ander voltooid. Zo ziet een klant tijdens zijn middagpauze misschien een leuke jas, en gaat hij ’s avonds thuis meteen naar de website om de jas te kopen. Om dit ook bij te houden introduceert Google Estimated Cross-device Conversions. Deze functie zal in de loop van de komende weken verschijnen voor alle Adwords-gebruikers.

Hoe Estimated Cross-Device Conversions gebruiken?

De conversies via verschillende apparaten worden geschat. Daarom worden ze alleen weergegeven wanneer er voldoende gegevens beschikbaar zijn, het minimum ligt per account op ongeveer 50 conversies per dag. Ook moet eerst de gratis tool ‘Conversies Bijhouden’ geïnstalleerd zijn. Deze tool laat zien wat een klant gedaan heeft nadat hij op een advertentie klikte, bijvoorbeeld of hij zich inschreef voor een nieuwsbrief. Als deze twee voorwaarden vervuld zijn kan u deze nieuwe functie van Google Adwords uitproberen. Hiervoor gebruikt u de kolom ‘Geschat totaal aantal conversies’. Deze kolom geeft de conversies weer, gecombineerd met conversies die worden geschat.

Estimated Total Conversions: doel

Het is de bedoeling om uiteindelijk te komen tot de functie ‘Estimated Total Conversions’, waarbij Google niet alleen de conversies via meerdere apparaten zal bijhouden, maar ook wanneer klanten naar aanleiding van een advertentie telefoneren of een aankoop doen in een echte winkel.

Bron afbeelding: Google Adwords

Executive Summary

Vanaf nu kan je ook conversies over verschillende apparaten heen opvolgen.
Probeer de nieuwe Estimated Cross-Device Conversions tool van Google Adwords

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *