Enkele vergeten linkbuilding strategieën

Linkbuilding en SEO, het zijn twee handen op één buik. Je website mag technisch nog zo goed in orde zijn, als je er niet in slaagt om enkele links van andere websites te krijgen, dan zal je nooit zo hoog scoren in Google. Linkbuilding vraagt tijd en geduld, maar als je het op de juiste manier aanpakt, kan het je positie in de zoekmachines enorm boosten. Maar dan moet je het wel goed aanpakken, en daar wringt het schoentje: nog te veel bedrijven pakken het niet goed aan. Wij zetten je op het goede spoor met enkele vergeten linkbuilding strategieën.

linkbuilding

Vergeet keywords als anchor tekst

Google houdt van anchor tekst. Anchot tekst helpt Google om het web te organiseren en de belangrijke informatie te filteren. Waar Google echter niet van houdt, dat is webspam en linkspamming. De recente Penguin updates hebben websites die tal van spammie links hebben serieus gestraft, waardoor die websites lang niet meer zo goed scoorden in Google. Google wordt op dit vlak steeds strenger, en dus is het belangrijk om je anchor teksten niet te gaan over optimaliseren. Met andere woorden, gebruik alleen keywords als anchor tekst als je dat op een natuurlijke en relevante manier kan doen! Breng variatie in je achor teksten: gebruik af en toe gewoon je url, en gebruik af en toe keywords, als dat kan.

Bouw een relatie op

Als SEO specialisten zijn we geobsedeerd door links. We zijn steeds op zoek naar die ene gouden link op nieuwssites met een hoge autoriteit als De Standaard of op bekende blogs als Mashable. Hebben we eenmaal een link te pakken, dan focussen we ons op de volgende gouden link. Maar ondertussen vergeten we om de website die een link plaatste te bedanken. We vergeten om de comments op de blogpost die naar ons linkt te bekijken, en om eventueel zelf te reageren. En we vergeten om diezelfde blogpost op onze eigen sociale media kanalen te publiceren. Met andere woorden, we vergeten om een relatie op te bouwen. Kijk verder dan je neus lang is: als je een relatie opbouwt met bedrijven of bloggers die naar je linken, dan kan je linkbuilding alleen maar ten goede komen.

Het aantal links is niet van belang, de kwaliteit wel

Het aantal links naar je website is voor Google helemaal niet zo belangrijk. Veel belangrijker, is de kwaliteit van je links. Een link van een website met een hoge autoriteit en een hoge relevantie is dus veel meer waard dan 500 links van websites met een lage autoriteit.

Al bij al komt het er op neer om je links op een zo natuurlijk  en relevant mogelijke manier te verzamelen, en om niet te over optimaliseren, want daar zal Google je alleen maar voor afstraffen.

Executive Summary

Enkele vergeten linkbuilding strategieën
Linkbuilding is heel belangrijk als je hoger wil scoren in Google. Met deze vergeten linkbuilding strategieën zetten we je alvast op weg.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *