Enkel top 3 betaalde Google advertenties worden bekeken

Adverteren op internet begon met banner ads. Vervelende flikkerende afbeeldingen die telkens je een website bezoekt beweren dat je de 100.000ste bezoeker bent. Toen kwam Google met zijn sobere vorm van adverteren. Een advertentie bij Google bestaat enkel uit tekst en een link, dus ze zullen wel niet veel effect hebben?

Niets is minder waar natuurlijk! Search engine advertising (SEA) is een enorm populaire vorm van adverteren en is het marketingmedium waarvan je de ROI het best kan bepalen. Met Google Adwords/Microsoft Advertising/Yahoo Advertising Solutions en analysesoftware zoals Google Analytics kan je van iedere investering in SEA direct het resultaat meten.

Een onderzoek van User Centric toont dat zelfs 90% van de zoekers advertenties bovenaan een lijst zoekresultaten bekijjkt. Het is dus ook op vlak van naamsbekendheid een interessante investering. Natuurlijk staat niet iedereen bovenaan de zoekresultaten, er staan ook advertenties aan de rechterzijde van de zoekpagina. Uit het onderzoek van Usercentric blijkt dat slecht 21-28% van de zoekers deze bekijkt. Als je dus voor branding gaat (sommigen beweren dat Google dan niet het geschikte kanaal is :-)) kan je maar beter er voor zorgen dat je top3 staat!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *