Een nieuwe Google Adwords look

Google werkt constant aan updates voor Google Adwords en Google Analytics. In de afgelopen maanden heeft Google gewerkt aan een nieuw ontwerp van Google Adwords, een ontwerp dat Adwords aantrekkelijker en eenvoudiger moet maken. Belangrijke gegevens moeten duidelijker naar voren komen, terwijl de rest van de interface wat onopvallender naar de achtergrond verdwijnt. Het aanmaken van campagnes moet eenvoudiger worden.

Bekijk het nieuwe ontwerp en geef feedback

Het nieuwe ontwerp staat nog niet online, en het is ook niet meteen duidelijk wanneer het wel online komt. Google wil eerst feedback verzamelen over het nieuwe ontwerp, voor ze het online zetten. Momenteel kan je dus alleen een voorbeeld zien van het nieuwe ontwerp.

Nieuwe google adwords ontwerpLinks het nieuwe ontwerp, rechts het oude.

Aantrekkelijker en eenvoudiger

De nieuwe Adwords look moet vooral aantrekkelijker en eenvoudiger worden dan de huidige look.
Met dit nieuwe ontwerp wil Google de belangrijkste gegevens, de data zelf dus, duidelijker naar voor laten komen. De minder belangrijke zaken, zoals de menu’s, verdwijnen daardoor wat onopvallender naar de achtergrond.

Ook het aanmaken van campagnes moet eenvoudiger worden. Zo heeft Google ‘campagnetypen‘ toegevoegd. Die campagnetypen bepalen de instellingen die je te zien krijgt bij het aanmaken van je campagne. Als je bijvoorbeeld een campagne voor het zoeknetwerk opzet, kan je kiezen uit de campagnetypes ‘standaard’, ‘alle functies’ of ‘advertenties met productvermeldingen’. Als je het standaard campagnetype kiest krijg je alleen de instellingen te zien die relevant zijn voor het zoeknetwerk.

Nieuwe campagne types google adwords

Hier bij QueroMedia zijn we alleszins zeer benieuwd naar het nieuwe ontwerp, het is nu alleen nog even afwachten tot Google dit introduceert!

Executive Summary

Nieuwe Adwords look
Google werkt al een tijdje aan een nieuwe Adwords look. Je kan er nu reeds een voorbeeld van bekijken en er feedback over geven aan Google.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *