Waar Google z’n geld haalt: de duurste keywords uit Google AdWords [INFOGRAPHIC]

Deze interessante infographic kruiste zojuist mijn pad en als Search Consultant kon ik dit pareltje niet laten liggen…

De infographic leert ons dat Google jaarlijks (Q3 2010 – Q2 2011) zo’n $33,3 miljard verdient en dat maar liefst 97% ($32,2 miljard) van die opbrengsten afkomstig is van (online) advertising. Daarnaast stelt de infographic de 20 duurste (Engelstalige) keywords in Google AdWords voor. Dat ‘verzekering‘ en de daar bijhorende zoekwoorden het duurst waren, wisten we al uit een vorig artikel (“Welke zoektermen kosten het meest in Google AdWords?“). Andere, vrij logische, dure zoekwoorden zijn:

  • Leningen
  • Hypotheek
  • Advocaat
  • Krediet
  • Doneren
  • Hosting

Where Does Google Make Its Money? [ infographic ]Misschien wel een beetje ironisch maar het keyword ‘Rehab’ kost maar liefst $37,18 (CPC)…

 

Executive Summary

Wat? De duurste keywords in Google AdWords
En? Toont meteen aan hoeveel Google binnenrijft met online advertenties…

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *