Voortaan ook grafieken in Adwords te bekijken per tijdsperiode

Het is een functie die eigenlijk zo hard voor de hand ligt, dat je dacht dat het al langer bestond. Maar Google heeft ondertussen bevestigd dat dit inderdaad een nieuwe feature is in het Adwords platform. Voortaan kan je grafieken ook bekijken per tijdsperiode. In een nieuw drop-down menu heb je als gebruiker nu de mogelijkheid om grafieken te bekijken per dag, per week, per maand en per kwartaal.

Deze nieuwe feature is alvast heel interessant om trends te ontdekken in je Adwords data. Indien je bijvoorbeeld elke woensdag een speciale actie lanceert, dan is het effect ervan makkelijker te analyseren indien je de grafieken op weekbasis kan instellen. Ook op langere termijn is dit heel interessant. Stel bijvoorbeeld dat je een aantal nieuwe producten hebt in je assortiment, dan kon je natuurlijk al zien of er een stijgende trend was op basis van je dagelijkse gegevens. Maar nu is het dus ook mogelijk om op wekelijkse of maandelijkse basis te vergelijken, wat het veel handiger en overzichtelijker maakt voor langere periodes.

Deze feature was bijvoorbeeld al veel langer beschikbaar in Google Analytics, en wordt daar veel gebruikt om data te analyseren op langere termijn. Voortaan is dit dus ook mogelijk in Google Adwords.

De nieuwe feature is meteen beschikbaar in alle Google Adwords account.

Executive Summary

Grafieken in Adwords per tijdsperiode
Google lanceert een nieuwe feature in Adwords, waarbij het mogelijk is om grafieken te bekijken op tijdsperiode.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *