Tips voor de perfecte AdWords travel-campagne

Reizen is big business voor online marketing kantoren. Steeds meer mensen boeken hun reizen en vluchten online, waardoor de interesse van reisbureaus in online adverteren groeit. Hoe kan je jouw SEA-campagnes optimaal doen renderen? Speel in op externe factoren! Dit zijn alvast enkele belangrijke factoren die je moet opnemen in online campagnes, want zo boek je meer winst en trek je interessante bezoekers naar jou website.

Adwords campagnes & weersverwachting

Het Belgische weer in een notendop? Wisselvallig. Winters kunnen ijzig koud en besneeuwd zijn en bovendien duren tot na Pasen. Lentes zijn regenachtig, koud of net heel warm. Onze zomers zijn compleet onvoorspelbaar. Resultaat: de Belg wil de zon opzoeken en dat beïnvloedt zijn online zoekgedrag.

Daar moet je dus als online marketeer slim op inspelen. Loopt half België over straat met regenlaarzen en paraplu’s? Dan moet je dit in je advertenties verwerken, zodat jouw adjes  meteen de interesse van de consument wekken. Geen betere openingszin als ‘snak je ook naar de zon?’ Mensen voelen als het ware dat je hun gedachten leest en klikken door.

Bovendien biedt Google een speciale service. Met een speciaal script dat je toevoegt aan Google Adwords, kan je biedingen van zoekwoorden automatisch aanpassen aan het weer op een bepaalde locatie.

Politieke situatie

In landen als Tunesië, Egypte, Syrië en Turkije kunnen zich opstanden voordoen, en schrikt vakantiegangers af. Dus: het is beter om campagnes gericht op deze landen te pauseren en je budget toe te kennen aan campagnes die wel renderen.

Natuurrampen

Travel agencies moeten ook met natuurrampen rekening houden. Tijdens het orkaanseizoen in de Caraïben is het minder interessant om hierop te adverteren. Hetzelfde geldt voor pakweg moessonregens of overstromingen in Aziatische bestemmingen. Dus de boodschap is: ga verstandig om met je budget en verdeel het over bestemmingen die wél interessant zijn.

Bron: Dutch Cowboys

 

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *