Met deze 4 tips schrijf je de beste search ads

tekstadvertenties adwords

Er wordt niet altijd evenveel aandacht aan besteed, maar het heeft een grote impact op je Adwords-campagnes: de tekst van je advertenties. Bij de opzet van een campagne stel je ze netjes op, maar daarna kijk je er veelal niet meer naar om. Herkenbaar? Doe er dan iets aan! Met deze 4 tips wordt experimenteren met je tekstadvertenties kinderspel.

Focus op ad copy

Vaak blijven experimenten met ad copy liggen omdat CPC-aanpassingen of aanpassingen aan zoekwoorden gemakkelijker zijn en minder tijd vragen. Laat je daar niet door afleiden en ga grondig te werk. Je tekstadvertenties aanpakken is een van de moeilijkste taken, maar kan heel wat resultaat opleveren. Experimenteer, volg de resultaten op en profiteer!

Vertrek vanuit een blanco pagina

Lijken je advertenties te veel op elkaar? Begin dan met een blanco pagina. Organiseer brainstormsessies en praat met je klanten en het salesteam. Alleen zo kom je te weten wat er bij hen speelt, welke tone-of-voice zij gebruiken en waar ze naar op zoek zijn. Ga hiermee aan de slag! Laat niets je tegenhouden tijdens je brainstormsessie: schrijf al je ideeën op zonder erover na te denken, schrappen kan achteraf nog.

Experimenteer met verschillende bewoordingen en combineer je USP’s met call-to-actions.

Click to tweet!

USP’s, USP’s en nog eens USP’s

Elk bedrijf heeft zijn eigen ‘unique selling propositions’. Lijst die even op en gebruik ze in je tekstadvertenties. Experimenteer daarbij met verschillende bewoordingen en combineer je USP’s met call-to-actions. Hou de lijst ook up-to-date door hem bijvoorbeeld elke maand te bekijken. Verandert er iets aan je lijst, pas dan ook meteen je advertenties aan.

Schrijf unieke ads

Je tekstadvertenties moeten opvallen tussen alle andere. Een unieke tekst ad aan de rechterkant zal vaak beter scoren dan een generieke tekst ad op de toppositie. Je tekst ads aanpassen kan op verschillende manieren: speel met de bewoordingen, speel met de toon, verander lijn één en twee van positie, test verschillende titels, … De lijst is eindeloos. Nog een gouden tip: organiseer een wedstrijd tekst ads schrijven tussen je collega’s!

Executive Summary

De advertenties in je Adwords-account worden al te vaak over het hoofd gekeken, terwijl hiermee experimenteren gegarandeerd resultaat oplevert. Focus je op ad copy, wees creatief en uniek en gebruik je USP’s.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *