internet marketing voor webshops in de kerstperiode

webshop kerstmis

De kerstperiode is voor winkels een tijd voor goede zaken te doen. Dat geldt ook voor een webshop. Daarom dat het belangrijk is dat u een duidelijke strategie heeft voor uw internet marketing. Wij geven u langs deze weg enkele eenvoudige online marketing tips om uw webwinkel te promoten tijdens de kerstperiode.

Tijdens de kerstperiode gaan mensen meer zoeken naar cadeaus en geschenken. Zoekwoorden met betrekking tot deze termen halen in de kerstperiode hogere zoekvolumes dan doorheen het jaar. Ga daarom op zoek naar relevante keywords zodat u deze kan gebruiken in aangepaste Google ads. We raden u ook aan om aan  website optimalisatie te doen gebruikmakend van deze keywords. Creer een kerstsfeer op uw website en probeer deze sfeer door te trekken naar uw adwords campagnes. Gebruik hierbij slogans die in beiden onderdelen terug te vinden zijn. Hiermee zorgt u ervoor dat u meer verkeer genereert en vervolgens de bezoekers om vormt tot  kopers.

Als u geen Google adverteerder bent dan kan het geen kwaad tijdens deze periode een investering te doen om Google ads te maken. Als u al actief bezig bent met adwords is het altijd mogelijk uw budget wat te verhogen.

Ga direct contact aan met de mogelijke klanten d.m.v. e-mail marketing. Laat u van uw creatieve kant zien en ontwerp een in het oog springende nieuwsbrief. Geef in de brief een feestelijke en gezellige weer zodat u niet bedelend over komt. Zorg dat er in de nieuwsbrief links zijn die verwijzen naar promoties en artikels op uw website. Denk ook eens aan geschenken die u gratis kan uitdelen aan uiteindelijke kopers en vermeld dit in de brief. Richt u ook op de last minute shoppers. Verstuur een tweede nieuwsbrief op een latere datum. Laat uw promoties weer naar voor komen en geef duidelijk weer wat uw levertijd is zodat de shopper zich geen zorgen hoeft te maken.

Heb ook een social media marketing strategie. Deze kosteloze strategie kan zeer effectief zijn aangezien u op zeer korte tijd een zeer groot publiek kan bereiken. Zorg dat er op uw Facebook fanpage een link is te vinden naar uw landingspagina waarop uw promoties zijn terug te vinden. Tweet ook links naar uw promoties en begeef u op blogs waar u pagina’s van uw website kunt delen.

De kerstperiode vergroot het aantal aan potentiële kopers. Zorg dat uw site makkelijk is te doorlopen zodat u geen bezoekers afstoot door een onoverzichtelijke website. Vergeet ook niet in deze drukke periode aandacht te geven aan de gewone taken, zoals klachten. Het is makkelijk te denken dat u enkele ontevreden klanten wel kunt goed maken met de grote hoeveelheid nieuwe klanten. Maar als wat goede wil toont en aandacht besteedt aan de klant is de kans groot dat ze klant blijven. Zo wint u op beide  vlakken.

De kerstperiode vraagt wel dat u wat meer aandacht schenkt aan uw webshop maar het zal zeker de moeite lonen. Hopelijk kan u genieten van een winstgevende kerstperiode.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *