AdWords Site Search Extensions: boost voor CTR?

qm-google-adwords-search-extensions

Je bent vast al enkele Google extensions tegengekomen en misschien gebruik je er zelf ook enkele? Ze maken het namelijk aantrekkelijker om op jouw advertentie te klikken. Momenteel test Google zelfs een nieuwe extensie: de Site Search Extension. Wat deze extensie doet en hoe het werkt? Dat vertellen we je hier!

Wat is de Google AdWords Site Search Extension?

De nieuwe advertentie-extensie die Google test, is de AdWords Site Search Extension. Deze advertentie-extensie laat gebruikers toe via de advertentie een interne zoekopdracht uit te voeren. Als je deze Google extension activeert voor een advertentie, verschijnt er onder de advertentie een zoekbalk.

google extensions mogelijkheden - site search

De gebruiker heeft de mogelijkheid om in het zoekveld een zoekwoord in te geven. Zodra de gebruiker op “zoeken” klikt, wordt hij meegenomen naar een pagina met zoekresultaten op de website van de adverteerder. Deze zoekresultatenpagina wordt met andere woorden de landingspagina voor de gebruiker.

Hoe kan ik deze Google extension toepassen? Wat zijn de voordelen?

De Site Search Extension is nog slechts een beta-versie die Google aan het testen is. Dit wil zeggen dat slechts enkele accounts de mogelijkheid hebben om deze extensie aan hun advertenties toe te voegen.

Dit neemt niet weg dat deze nieuwe feature heel wat mogelijkheden biedt op vlak van online adverteren. Deze tool doet namelijk het aantal kliks naar de website van de adverteerder sterk toenemen. Bovendien komt de gebruiker rechtstreeks op een landingspagina met zoekresultaten die exact aansluiten bij wat hij zoekt. Dit natuurlijk op één voorwaarde: het interne search platform van de website moet juist geconfigureerd zijn. Dit is overigens ook een belangrijke herinnering voor de juiste on-site zoekmachine-optimalisatie.

Welke andere Google extensions kan je toevoegen?

De basisprincipes en voordelen van Google Adwords Ad extensions nog eens opfrissen? Laten we beginnen met de verschillende extensies die je kan toevoegen aan je advertenties.

App-extensiesOnder je advertentie verschijnt een link waarmee gebruikers jouw app gemakkelijk kunnen downloaden . google extensions mogelijkheden - app
OproepextensiesVoegt een “Call”-knop toe aan jouw advertenties. google extensions mogelijkheden - call
Locatie-extensiesLaat mensen in de buurt toe jouw winkel te vinden en/of telefonisch contact op te nemen. google extensions mogelijkheden - locatie
Meldingen over eerdere bezoekenDit toont de gebruikers of zij al eerder naar jouw website hebben doorgeklikt google extensions mogelijkheden - bezoeken
SitelinkextensiesDeze extra links onderaan jouw advertentie helpen de gebruiker te vinden wat ze zoeken. google extensions mogelijkheden - sitelinks
Sociale meldingenLaat het aantal volgers op Google+ zien. google extensions mogelijkheden - socail

 

De voordelen van Google AdWords Ad Extensions

Advertentie-extensies laten het toe om extra informatie over jouw bedrijf weer te geven. Het is een uitbreiding van je bestaande advertenties. Deze uitbreiding verhoogt het klikpotentieel van je advertenties, omdat ze de zichtbaarheid van je advertenties verbeteren. Ook kun je dankzij Google extensions op een hogere positie worden weergegeven. En dat resulteert dan weer in een hogere ROI.

Executive Summary

Je bent vast al Google extensions tegengekomen, maar maak je er zelf al gebruik van? Ontdek hier de mogelijkheden en maak kennis met de nieuwe Site Search Extension!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *