Google Adwords locatie targeting krijgt een make-over

Een exacte locatie targeting is onontbeerlijk binnen een Adwords campagne. Verschillende geografische regio’s vragen om een andere ad strategie en taal. Een ad kan in een bepaalde stad zeer goed scoren, en in een andere helemaal geen kliks ontvangen. Te veel of te breed locaties targeten zal niet de juiste mensen bereiken. U zal veel betalen en minder conversies genereren. Om nog beter tegemoet te komen aan de noden van bedrijven heeft Google de Adwords locatie targeting verbonden met Google Maps en krijgt de interface een ander kleedje. Zo zullen advertisers meer informatie krijgen over de target locaties.

Interface locatie targeting in een ander kleedje

De nieuwe interface van de Adwords locatie targeting maakt het gemakkelijker om meer details te ontvangen over potentiële target locaties. Wanneer je bij de campagne instellingen in de zoekbox van locatie targeting een locatie intypt zal Google suggesties tonen zoals locaties die in de buurt liggen, locaties met dezelfde naam, enz. Zo kan je de juiste locatie er gemakkelijk uitpikken.


Op de kaart zie je nu ook meer details en het wordt gemakkelijker om regio’s uit te sluiten. Vanaf geeft Google daarbij ook een schatting van het bereik van de locatie. Dit aantal is berekend aan de hand van unieke cookies en geeft een idee van het aantal gebruikers dat je ads zou kunnen zien.

Wanneer je target binnen een straal van x km laat Google verschillende locaties binnen die straal zien, die je dan kan uitsluiten of toevoegen.

…En als kers op taart kan je nu 10 000 locaties toevoegen per campagne in plaats van 300.

Ons oordeel

De veranderingen zijn slechts minimaal, maar maken het toch gemakkelijker om gericht te targeten.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *