Eerste resultaten van Enhanced Campaigns zijn veelbelovend

Eerder deze week gaf Sridhar Ramaswamy, Senior VP Ads & Commerce bij Google, een stand van zaken over de overzetting van alle Adwords campagnes naar de nieuwe enhanced campaigns. Wereldwijd zijn nu ongeveer 2 miljoen campagnes overgezet naar enhanced. Dat betekent een stijging van een half miljoen campagnes ten opzichte van de laatste update die werd gegeven tijdens de bekendmaking van de kwartaalresultaten van het eerste kwartaal op 18 april.

Conversieratio’s hoger, CPC’s lager

Sridhar Ramaswamy is, niet geheel onverwacht, heel positief over de overzetting naar enhanced campaigns. Hij baseert zich daarbij op de goede resultaten van ondermeer enkele grote Amerikaanse klanten uit de financiële sector en de retailsector. Over het algemeen zijn de resultaten van de early adopters heel positief, aldus Ramaswamy. De conversie ratio’s zijn beter, en de CPC lager. Het beheer van de campagnes neemt ook veel minder tijd in beslag.

Adverteerders ontdekken mobile

Ramaswamy is ook verheugd te zien dat enkele grote adverteerders de mogelijkheden van mobile hebben ontdekt dankzij de enhanced campaigns. Grote adverteerders die voordien weinig belang hechtten aan mobile, zien nu een aanzienlijk deel van hun conversies uit mobile campagnes voortvloeien. De nieuwe metric die toelaat om gesprekken te tracken als conversie draagt hier zeker toe bij.

Veel adverteerders wachten blijkbaar met de omschakeling naar enhanced campaigns voor het geval nog meer updates zullen aangekondigd worden door Google. Ramaswamy bevestigt echter dat geen nieuwe updates meer zullen plaatsvinden voor de deadline op 22 juli, en raadt adverteerders dan ook aan om zo snel mogelijk de omschakeling te maken, en niet te wachten op het laatste moment.

Geen aparte targetting voor tablets

Tot slot kwam de Google VP ook nog even terug op de discussie om geen aparte targetting opties voor tablets meer te voorzien. Zoals te verwachten was houdt Google voet bij stuk, en herhaalt dat de resultaten en zoekgedragingen op tablets vergelijkbaar zijn met die van desktops. Bovendien houdt het apart beheren van aparte tablet campagnes veel extra werk in, zo verdedigt Google zich nog.

Executive Summary

Overzetting naar Enhanced Campaigns
Google is positief over de eerste resultaten van de Google Adwords Enhanced Campaigns.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *