3 tips om de kwaliteitsscore van je Adwords campagne te verhogen

Factoren die de kwaliteitsscore van je Adwords Advertenties bepalen

CTR heeft de meeste invloed op je kwaliteitsscoreHet optimaliseren van je Adwords-advertenties is een klus van lange adem. Maar hoe kan je de kosten van je campagnes nu efficiënt verlagen? We geven je alvast drie tips mee om de kwaliteitsscore van je advertenties te verhogen en op die manier de gemiddelde kost per klik te verlagen.

Wat is de voornaamste drijver van je kwaliteitsscore?Factoren die de kwaliteitsscore van je Adwords Advertenties bepalen

De kwaliteitsscore van je advertenties via Google Adwords zijn een bepalende factor inzake de gemiddelde Kost Per Klik (CPC) van je campagnes. Hecht daarom voldoende belang aan de correctheid en relevantie van je advertenties. Google neemt de CTR (Click Through Rate) als voornaamste factor om de kwaliteit van je advertenties te gaan evalueren. Deze wordt aanzien als de meest objectieve maatstaf om de aantrekkelijkheid van je advertenties te beoordelen. Daarom geven we drie handige tips mee om je CTR zo hoog mogelijk te krijgen. Op die manier stijgt de kwaliteitsscore en daalt de gemiddelde CPC.

 

Tip 1: Gebruik Site Extensions

Een eerste tips is het toevoegen van Site Extensions. Deze extra functionaliteit is gratis en zorgt ervoor dat je CTR hoger zal liggen doordat je advertentie wordt verrijkt. Zo kan je een specifiek adres, telefoonnummer of extra paginalink toevoegen aan je advertentie. Dit zal de relevantie voor de consument verhogen en vervolgens het doorklikgedrag verbeteren.

Tip 2: Zet in op je brand terms

Vergeet zeker niet om op de zoekwoorden van je merk te bieden. Deze termen worden vaak over het hoofd gezien, maar ze bieden een duidelijke meerwaarde. Brand terms zijn veelal goedkoop (vanwege lage concurrentie) en genereren door de hoge relevantie een hoge CTR. Neem ze dus zeker op in je campagne! De hogere CTR verhoogt de kwaliteitsscore, wat resulteert in lagere gemiddelde kosten.

Tip 3: Gebruik een uitroepteken in elke advertentie

Gebruik in je advertenties steeds een uitroepteken. Google laat slechts één uitroepteken per advertentie toe. Doe dit ook! Het maakt je advertenties aantrekkelijker en spoort de lezer aan tot actie. Dit zal zich vertalen in een hogere CTR, wat de kwaliteitsscore en uiteindelijk de CPC ten goede zal komen.

Deze drie concrete tips zijn slechts een fractie uit de tal aan mogelijkheden om je Adwords campagne te gaan optimaliseren. Voor nog meer informatie kan je steeds op het Google Helpcentrum terecht.

 

Executive Summary

De kwaliteitsscore is een bepalende factor voor de CTR van je advertenties.
Door de score te optimaliseren, zal je CTR stijgen en je CPC dalen.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *