77% van mobiele opzoekingen gebeuren thuis of op het werk

Wanneer en waarom zoeken mensen zaken op via hun gsm of smartphone? Dat was de hamvraag van een onderzoek uitgevoerd door Google en Nielsen. 426 mensen werden mobile searchesgevraagd om hun ‘mobiel gedrag’ bij te houden in een dagboek app. Na iedere mobile search ontvingen ze een e-mail met de vraag naar het resultaat. Uit het onderzoek blijkt dat 77% van de mobiele opzoekingen thuis of op het werk plaatsvonden. De respondenten vonden het dus gemakkelijker om even hun smartphone te gebruiken in plaats van een desktop of tablet.

22% zoekt tussen 20:00 en 24:00

59% van de opzoekingen vonden plaats na 15:00, terwijl 22% gebeurde tussen 20:00 en middernacht wanneer mensen thuis of onderweg zijn. Andere opvallende resultaten? 55% van de conversies en 63% van de zogenaamde follow-up acties (zoals een nieuwe opzoeking of het delen van content) gebeurden binnen het uur.

Nieuwe acties naar aanleiding van mobiles searches

Drie op vier mobiele opzoekingen leiden volgens het onderzoek tot een nieuwe actie:

  • Aanvullende opzoeking: 36%
  • Bezoek website: 25%
  • Bezoek winkel: 17%
  • Aankoop: 17%
  • Telefonische oproep: 7%

Binnen 5 uur naar het opzoeken vindt 81% van de conversies plaats en 84% van de follow-up acties. 45 procent van de mobile searches werden uitgevoerd om een beslissing te nemen. Wanneer de deelnemers aan de studie zich in een winkel bevonden, steeg dat percentage tot 66%.

Ander opvallend resultaat: Wanneer mensen zich in een winkel bevinden en mobile ads te zien krijgen, vinden ze die veel nuttiger. Voor 55% van de respondenten vielen ze ook meer op wanneer ze aan he shoppen zijn.

Mobile search binnen B2B

Ondertussen heeft een andere studie aangetoond dat opzoekingen via smartphones ook binnen B2B stijgen. Volgens BizBuySell.com zoeken mensen in een B2B-omgeving hoe langer hoe meer informatie op vooraleer ze een beslissing nemen over een aankoop. Er werd vastgesteld dat opzoekingen via mobiele apparaten goed zijn voor 28% van het totale aantal unieke bezoekers.

Executive Summary

Google en Nielsen doen onderzoek naar mobile searches
Drie op de vier opzoekingen leidt tot een nieuwe actie zoals een aankoop of een winkelbezoek.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *