Zoekgedrag van surfers

Recent onderzoek over het belang van “blended search results” (afbeeldingen, video’s en nieuwsitems naast de gewone zoekresultaten) en zoekgedrag van surfers. Daarnaast cijfers die wijzen op het belang om in de eerste drie pagina’s – zoniet de eerste – van de zoekresultaten te verschijnen.

Resultaten:

  • 68% van de gebruikers van zoekmachines klikken resultaten aan op de eerste pagina met zoekresultaten (stijging vergeleken met 62% in 2006 en 60% in 2004).
  • Maar 8% van zoekmachine-gebruikers bekijken meer dan de eerste drie pagina’s vooraleer een resultaat aan te klikken.
  • 49% van de zoekmachine-gebruikers die verder zoeken wanneer ze niet het gewenste resultaat vinden nadat ze enkel de eerste pagina met zoekresultaten hebben bekeken, veranderen en/of herstarten hun zoekactie (stijging vergeleken met 40% in 2006 en 42% in 2004).
  • 39% van de surfers associëren het bovenaan verschijnen in de zoekresultaten met leiderschap van een bedrijf op de markt (lichte stijging vergeleken met 36% in 2006 en 33% in 2002).

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *