Yahoo! wil korte descriptions

Yahoo! Search Marketing

Yahoo-adverteerders opgelet! Vanaf mei verandert Yahoo! de regels voor advertentieteksten. Nu heb je nog de keuze tussen twee opties: een lange beschrijving (tot 190 karakters) en korte (tot 70 karakters). Volgende maand moet je verplicht een korte beschrijving ingeven, want lange descriptions worden vanaf juni met ("€¦") afgekapt.


Je wil toch niet dat het belangrijkste woord naast je adtekst valt?

Kortere descriptions zijn volgens onderzoekers bij Y!SM efficiënter. Bovendien verhogen ze de user experience.

De laatste dagen zijn de zoekmachines wel erg bezorgd over de user experience. Eergisteren veranderde Google nog de achtgrondkleur van de gesponsorde koppelingen van blauw naar geel, en zijn nog enkel de tekst-links aanklikbaar. Nu komt Yahoo! met kortere beschrijvingen in de ad-teksten. En dat allemaal in het kader van de user experience en efficiënter adverteren.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *