Yahoo neemt behavioural targeting firma bluelithium over

BlueLithium Niet echt breaking news (ben pas terug van vakantie, moet er terug wat inkomen he), maar Yahoo! neemt het internationale advertentienetwerk BlueLithium over voor ongeveer 300 miljoen USD. Eerder dit jaar heeft Yahoo ook al Right Media overgenomen (voor bijna 700 miljoen USD). Het online advertentienetwerk is belangrijk voor zoekmachines inkomsten en de positie van Yahoo is/was hierin niet zo fantastisch.

BlueLithium ontwikkelt performance based marketing technologie waarmee zeer specifiek getarget kan worden. Is dit de disruptieve technologie die Yahoo nodig heeft om terug aan te sluiten bij Google? Neen, maar het kan mogelijk een aanzet zijn tot meer concurrentie tav het Adsense programma van Google.

Leuk ook te lezen dat Nokia zich een internetbedrijf begint te noemen. Wanneer starten zij mee te dansen om technologiebedrijven? Voorlopig starten met een (sociaal) muziekplatform, games zijn er ook al, waarom geen eigen mobile ads netwerk?

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *