WPP en Omniture samen in zee

Omniture logoNet voor het weekend kondigden de communicatiegroep WPP en online business optimization provider Omniture een strategische partnership aan. Om de deal te bezegelen investeert WPP Group een slordige 25 miljoen USD in de aandelen van Omniture.

In het persbericht is ondermeer sprake van een doorgedreven samenwerking op het vlak van technologieontwikkeling, het uitwisselen van klantendata en het uitvoeren van consulting services. Verder wordt de technologie van 24/7 Realmedia en marktonderzoeksbureau Taylor Nelson Sofres s in het Omniture Genesis platform geïntegreerd.

Dat is ongetwijfeld een goeie zaak voor Omniture. Het bedrijf uit Orem, Utah was al stevig aan de weg aan het timmeren met overnames van Offermatica (A/B and Multi-Variate Testing) , Instadia (web analytics), TouchClarity (behavioural targeting), Visual Sciences (web analytics) en recent Mercado (site search en merchandising). Ondanks alle overnames waren echter nog niet alle facetten van online business optimisation gedekt door de Omniture Suite. De samenwerking met WPP komt daarom voor Omniture als geroepen, met toegang tot extra business, extra middelen en nieuwe technologie.

Als Omniture Partner kijken wij vanzelfsprekend uit naar de impact van dit partnership, want Omniture heeft nog een lange weg af te leggen op de Belgische markt.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *