Website Optimizer beschikbaar voor iedereen

Website Optimizer, de gratis multi-variate testing tool van Google, wordt voor iedereen beschikbaar. Dat meldt ons Peter Harbison, Product Marketing Manager van Website Optimizer op de officiële Google Blog. Sinds oktober konden bà¨ta-testers al aan de slag met het programma. Binnen enkele weken kan iedereen Website Optimizer gebruiken om de conversieratio’s van zijn/haar website te verbeteren.

Website Optimizer laat adverteerders op Google AdWords toe om verschillende inhoud op hun website te testen. De multi-variate tests helpen je bepalen hoe je de ROI van je website kan verbeteren. Je begint een experiment door bepaalde inhoudselementen aan te duiden op je website die je wenst te testen. Vanaf de start gaat Google de afzonderlijke delen afwisselend vertonen en registreren welke combinatie het meest waarschijnlijk is om de ROI te verhogen. Multi-variaat, dus niet enkel op basis van A/B-testing!

Wij hadden het genoegen om al enkele maanden de Website Optimizer te bà¨ta-testen. Tijdens de experimenten werd ons duidelijk dat multi-variate testing enorm potentieel heeft in het optimaliseren van websites. Oké, je bent beperkt om enkel eenvoudige inhoudselementen met mekaar te laten afwisselen. Bovendien hebben de experimenten heel wat tijd, kliks en conversies nodig om duidelijk afgetekende resultaten te tonen.

Dat mag je echter niet tegenhouden om de Website Optimizer te proberen. Als het je niet bevalt, kan je het experiment trouwens op elk ogenblik en zonder verdere gevolgen stoppen.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *