Vragen over search, social en content marketing? Ontdek de ZMB Q&A!

Vandaag introduceren we de ZMB Q&A! Omdat we graag weten wat er speelt op de markt, met welke vragen onze lezers zitten en om iedereen van een gepast antwoord te voorzien, hebben we een nieuw onderdeel toegevoegd aan onze blog. Stel hier al je vragen of beantwoord vragen van anderen over search marketing, social media, content marketing, enzovoort!

Als pionier in ons vak zijn we continu op zoek naar innovatie. Conversation management en content marketing worden tegenwoordig steeds belangrijker in het online landschap. De innovaties en opkomende trends zijn vandaag de dag steeds moeilijker bij te houden en uiteraard rijzen er dan interessante vragen. Vragen van marketeers over hoe ze nieuwe producten en technieken optimaal kunnen benutten maar ook vragen van onze bezoekers over het nut van bv. het zoveelste nieuwe social media netwerk.

Hoe gaan we te werk met de ZMB Q&A?

Om al die vragen van een gepast antwoord te voorzien, verwijzen we jullie graag door naar onze Q&A-sectie, te vinden op www.queromedia.be/questions. Een vraag stellen of beantwoorden is vrij eenvoudig. Je kan je namelijk via je Facebook of Google ID aanmelden en vervolgens kan je zelf vragen gaan stellen of beantwoorden. Bovendien kan je de antwoorden ook beoordelen zodat anderen meteen zien wat het beste antwoord op de vraag in kwestie is.


Ten slotte zullen we periodiek ook een expert uit de online marketing sector interviewen. Deze experts stellen we 10 vragen en vervolgens plaatsen we dagelijks één van die vragen met hun antwoorden online op de Q&A. Op die manier kunnen we jullie – onze lezers – een interessante blik bieden op de verschillende onderdelen van online marketing, rechtstreeks van de echte insiders in online marketing en komen we meteen ook te weten hoe jullie hier tegenover staan.

Als eerste stellen we jullie Matthieu van den Bogaert voor. Matthieu van den Bogaert is database marketeer bij de Vlerick Leuven Gent Management School. Hij biedt ons enkele zeer interessante inzichten aangaande social media en social media trends en online marketing.

Vanaf vandaag staat de Q&A dus ter jullie beschikking en kijken we uit naar polariserende vragen en intrigerende antwoorden!

De eerste vraag aan Matthieu Van den Bogaert luidt als volgt:

Q1. Wat is volgens jou de meest geslaagde social media trend van dit jaar?

Ik denk dat er meerdere social media trends zijn: de verdere toename van mobiele data, meer location based marketingactiviteiten, etc. Wat vooral in het oog springt dit jaar is de echte doorbraak van de ‘group buying’ platformen zoals Groupon. Het programma Koppen op één heeft er vorige maand nog een reportage aan besteed. De logica is eigenlijk zo simpel dat velen zich afvragen waarom zij het niet bedachten. Die logica zie je trouwens nu ook meer en meer in andere marketingacties opduiken. Ik denk bijvoorbeeld aan Saturn die belooft de prijs van de producten te doen dalen naarmate meer mensen het product delen op Facebook en Twitter.

Reageren op de vraag of het antwoord van Matthieu doe je op onze Q&A-sectie

 

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *