Two thumbs up for Y!SM Conversion Analytics

Yahoo! Search Marketing

De Europese lancering van Yahoo! Panama komt alsmaar dichterbij (pff… eindelijk), maar intussen staat de ontwikkeling van nieuwe features niet stil. Zopas kwam Y!SM met hun nieuwe Conversion Analytics, waarmee je makkelijk kan meten welke klikken ook effectief iets opleveren. Weinig nieuws onder de zon, inderdaad, behalve dan dat je vanaf nu in het overzicht ook Assists kan aflezen. En dat is een aardig nieuwtje!

Een Assist kan je best begrijpen in een vergelijking met voetbal (alles is tenslotte te herleiden tot voetbal ;-) ). Een keyword maakt een Assist als het bijdraagt aan een goal, maar een ander keyword scoort.

Stel dat voor een site met tennisartikelen een conversie wordt gemeten voor het keyword “tennisraket”. Het is best mogelijk dat de koper eerst een advertentie heeft gezien met “WTA Tour”, daarna eentje met “Kim Clijsters”, en ten slotte converteert voor “tennisracket”. Het systeem registreert dit klikpad, en noteert een Assist voor “WTA Tour” en “Kim Clijsters”, terwijl de conversie op naam van “tennisracket” komt. Op deze manier weet je dat bepaalde keywords leiden tot conversies, terwijl ze zelf niet converteren.

Het systeem toont tot 30 lead events per conversie over een periode van 45 dagen, als de surfers cookies toestaan tenminste. De functie is enkel beschikbaar in Yahoo! Panama.

Dat is een aardige feature die vooralsnog niet in Google AdWords is terug te vinden. Jaja, goede punten voor Yahoo!

Allemaal goed en wel, maar waar blijft in hemelsnaam het Belgische Y!-portaal?

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *