Twitter update: Promoted Tweets to Followers

Het advertentieplatform van Twitter krijgt na enige tijd een nieuwe update. Een nieuwe update die het voor adverteerders mogelijk maakt eigenlijk rechtstreeks in contact te treden met mensen op Twitter of ‘Promoted Tweets to Followers‘. Het nieuwe model zou het toelaten Promoted Tweets rechtstreeks op de tijdlijn van (geïnteresseerde) personen te plaatsen. Komt Twitter advertising nu werkelijk van de grond? Of zijn adverteerders nog steeds niet volledig overtuigd van het Twitter advertentieplatform en de mogelijkheden ervan?

Het nieuwe model, dat trouwens ook met een veilingsysteem werkt, stelt adverteerders dus in staat advertenties rechtstreeks op de tijdlijn van Tweepers te plaatsen. De advertenties zullen volgens Twitter bovenaan of in de buurt van de top van de tijdlijn komen te staan, een plaats waar ze dus wel goed opvallen. De eerste beperking van het model stelt zich echter al door het feit dat mensen die deze Promoted Tweets te zien kunnen krijgen, de adverteerder eerst moeten volgen. Dit beperkt het bereik van de advertenties dus al. Een tweede beperking stelt zich door het feit dat advertenties enkel op de hoofdsite Twitter.com getoond worden. Hierdoor krijgen mobiele gebruikers of gebruikers van third-party applications de advertenties niet te zien. Nogmaals een beperking op bereik.

Twitter plaatste zelf een bericht op hun blog over het nieuwe advertentiemodel. Het nieuwe model bevindt zich momenteel nog in een testfase en zal met verschillende adverteerders getest worden, waaronder Best Western, Dell, Gatorade, Groupon, HBO, Red Bull, Sephora, Starbucks, enzovoort. Ook enkele non-profit bedrijven zouden het nieuwe model mogen testen, waaronder Make-A-Wish Foundation, Room to Read, The American Red Cross en Water.org. Alleszins een nobel gebaar van Twitter.

Zo zal het systeem volgens Twitter werken:

promoted-tweets-to-followers

Het mooie is wel dat de Promoted Tweets niet ervaren zullen worden als ‘storende’ advertenties die je op andere sites tegenkomt. Zo heb ik me al meermaals afgevraagd waarom ik getarget wordt voor een datingdienst terwijl op mijn Facebook-profiel duidelijk staat dat ik een relatie heb. Doordat je op Twitter een bedrijf eerst moet volgen vooraleer er een advertentie van te kunnen ontvangen, ben je wel gerust dat de advertenties beter getarget zullen zijn en dus ook meer relevant zullen zijn voor de gebruikers. Iets waar Twitter trouwens ook over waakt: “From the start, our philosophy around advertising has been simple: We put our users first and strive to create products that enrich the Twitter experience for every Twitter user.” Slecht-getargete advertenties dragen dus niet bij aan de Twitter experience.

Gelezen via: AllthingD – Twitter pumps up it’s ads today with promoted tweets to followers

Executive Summary

Wat? Uitbreiding op Twitter advertentieplatform: ‘Promoted Tweets to Followers’
En? Betekent dit de doorbraak voor Twitter Advertising? Of toch niet …

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *