Turn, Cost per action advertentie netwerk

Turn.com is een relatief nieuw advertentienetwerk dat voornamelijk anders wil zijn door z’n cost-per-action business model naar adverteerders toe. Goed idee zou je denken. Adverteerders betalen slechts voor performantie, voor behaalde doelstellingen. Zij het inschrijvingen in een nieuwsbrief, aantal bezochte pagina’s op de site of werkelijke verkoop. Turn heeft dan ook een slordige 18 miljoen US dollar kapitaal opgehaald bij venture kapitalisten. Een mooi begin.

Ze hebben dan ook een gigant van een concurrent aan hun zijde: Google, die momenteel ook een Cost-per-action business model aan het testen zou zijn. Het cost-per-action model zou naar verluid voornamelijk voor het partnernetwerk van Google zijn en niet van toepassing op de zoekmachine zelf.

Van Microsoft live is bekend dat ze ook aan een partner-netwerk en contextgevoelige advertentiemodel alla adsense werken, maar niet of ze een cost-per-action model zouden implementeren.

Opnieuw heeft Google de luxe om te wachten op de concurrentie om cost-per-action te implementeren.

Leave A Comment