TNW 2012 in a nutshell

Het is een zeer mooie 7e editie geweest van The Next Web. Niet alleen de locatie, De Westergasfabriek te Amsterdam, maar ook de sprekers maakten er een zeer interessant event van.

Een week na datum zijn we nog steeds onder de indruk van het events. Eerst en vooral maakte de locatie zelf indruk op ons. De Westergasfabriek is op zich al een knappe locatie maar werd voor TNW 2012 zeer knap aangekleed. Ook de organisatie zelf verliep goed (hoewel hier en daar een presentatie verschoven werd) en er was voldoende lekker eten en drank voorhanden, wat zeker niet onbelangrijk is…

tnw-2012-green-room

Belangrijke inzichten van Bit.ly

Enkele grote namen die aan bod kwamen waren Brian Wong, Chad Hurley, Alexis Ohanian en Robert Scoble. Ieder met hun eigen verhaal over & kijk op het internet, social media en vooral de toekomst van dat alles…

Daarnaast biedde TNW 2012 ons enkele zeer mooie inzichten. Zo bracht Hilary Mason van Bit.ly ons enkele zeer interessante inzichten over hoe dingen gedeeld worden, de lifespan van links, specifieke patronen in delen, enzovoort. Een kort overzicht:

  • We gebruiken de verschillende devices op verschillende momenten van de dag. Computers worden bv. het meest ’s morgen gebruikt terwijl tablets ’s avonds het meest gebruikt worden om te delen.
  • Links hebben verschillende life spans. Enerzijds afhankelijk van het soort link (evergreen links of breaking news) en anderzijds van het platform waarop ze gedeeld worden. Zo heeft een breaking news link een life span van 2,8 uur op Twitter en 3,1 op Facebook.
  • Veel is ook afhankelijk van de regio waarin we ons bevinden. Onderzoek van Bit.ly wees uit dat per Amerikaanse staat er telkens andere content bronnen gebruikt werden. Zo was Fox News zeer populair in Texas en NPR in Oregon
  • Een opmerkelijk (en grappig) resultaat was trouwens dat er op het internet meer foto’s van honden zijn dan foto’s van katten. Wie had dat gedacht?!

Hilary-Mason-Bitly-TheNextWeb-2012Uit al die data is bovendien zéér veel te leren. Zo kan je het delen van content volledig gaan fine-tunen op basis van doelgroep, locatie, het soort content, het platform waarop je deelt, wanneer je deelt, etc.

Lees zeker ook ons interview met de Gamification goeroe Gabe Zichermann! Daarin ontdek je verschillende tips “to gamify your company!” Brian Wong – wonderkind & entrepreneur – geeft je ook nog enkele tips om meer uit je online marketing te halen

Executive Summary

Wat? Korte recap van TNW 2012
En? Enkele inzichten van Hilary Mason van bit.ly

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *