Sociale netwerksite Twitter gaat triple up!

twitter verdrievoudigenDe winsten die Facebook zich de laatste jaren kan aanrekenen zijn gigantisch. Maar ook de nummer twee van de social media, Twitter, kan volgens De Tijd en eMarketer mooie cijfers voor leggen. Zo werd vorig jaar de winst op 5O miljoen dollar geschat. Maar volgens studiebureau eMarketer zal de microblogsite komend jaar zijn inkomsten verdrievoudigen.

Inkomsten van Twitter

De sociale netwerksite, Twitter, haalt zijn inkomsten uit drie grote bezigheden, namelijk:

  1. Promoted tweets (en promoted products): Deze tweets zijn in feite reclameboodschappen die geplaatst worden door bedrijven. Als vervolgens een gebruikers klikt op deze tweet of retweet, dan gaat er een bedrag naar Twitter.
  2. Tweets uitlenen: Een gouden zaak voor Twitter is het uitlenen van tweets aan zoekmachines, vooral Google en Bing. Want zoeken op Twitter is voor zoekmachines de toegang tot een berg van nieuwe informatie die men in de zoekresultaten kan gebruiken. Het interessante aan tweets is dat ze zeer nieuw en up-to-date zijn.
  3. Profielen en pagina’s verkopen: Twitter verkoopt Twitter accounts en pagina’s aan bedrijven om hun producten te promoten.


Deze praktijken zouden volgens eMarketer zo’n 50 miljoen dollar hebben opgeleverd. Het studiebureau ziet komend jaar deze winsten uitgroeien tot 150miljoen dollar. Maar hoe gaat men aan dit bedrag komen? Het studiebureau ziet het als volgt:

  • Volgens het studiebureau groeit Twitter even exponentieel als Facebook. Wat betekent dat het aantal gebruikers het komende jaar nog in grote hoeveelheid gaat toenemen.
  • Twitter is intensief bezig met het uitbouwen van zijn marketingplatform om adverteerders aan te trekken. Toen Facebook zich hierop toelegde kenden ze ook een gigantische groei.
  • Marketingbureaus en adverteerders worden niet afgeschrikt door de advertentieproducten van Twitter. Ze zien zelfs grote mogelijkheden voor de toekomst.

De winsten van de toekomst

Het is zeer belangrijk voor Twitter dat men adverteerders blijft aantrekken door continu te werken aan nieuwe en betere advertentiemogelijkheden. Het moment dat het grote geld van televisie naar het internet wordt over geheven, moet Twitter de adverteerders massaal kunnen aantrekken. De verdriedubbeling van advertentie-inkomsten op slechts één jaar tijd betekent dat adverteerders meer en meer hun geld beginnen opzetten op online adverteren wat betekent dat de sociale netwerken gouden tijden te wachten staan.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *