Salesforce koopt Radian6, op weg naar echte Social CRM

Salesforce biedt een CRM-oplossing zonder software.
326 miljoen dollar heeft Salesforce neergelegd voor de aankoop van Radian6. Radian6 is de marktleider in de wereld van social media monitoring, met andere woorden je kan er de kracht van je merk en je campagnes op social media mee opvolgen. Dergelijke social media monitoring tools zijn essentieel om op een serieuze manier aan social media marketing te doen.

Salesforce is een bedrijf dat een volledig pakket aan online CRM biedt. Door middel van verschillende tools kan je leads, klanten en je medewerkers opvolgen. In een steeds mobielere wereld is een systeem dat overal toegankelijk is onontbeerlijk om je onderneming goed te organiseren. Social CRM komt er echt aan.


Online CRM moet echter een stap verder gaan dan enkel “toegankelijk”, daarvoor maken Salesforce en zijn concurrenten gebruik van de “cloud”. Dit komt erop neer dat je Salesforce kan gebruiken zonder software te downloaden, waardoor je het op eender welke computer kan gebruiken. Ook voor smartphones en tablets is er extra ondersteuning, zodat Salesforce ook mobiel bruikbaar is.

Met de aankoop van Radian6 probeert Salesforce zich te differentiëren van zijn concurrenten door een totaaloplossing te bieden in een wereld waar een 2.0 onderneming eerder de norm is dan een uitzondering. Bedrijven beginnen te begrijpen dat Search, Social en CRM management één geheel dient te vormen. Ze begrijpen het niet alleen, het wordt blijkbaar ook meer en meer geimplmenteerd. Stilaan, hier en daar ;-)

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *