Promoot je merk met Vine

Enkele weken geleden lanceerde Twitter de videoapplicatie Vine. Na heel wat gedoe en strubbelingen met Facebook en de porno-industrie die leuke mogelijkheden ontdekte, loopt het videoplatform na een update redelijk soepel.

Vine: The Next Big Thing?

Vine biedt, net als andere sociale media, enorm veel kansen. De video’s die je maakt mogen maar 6 seconden duren, is dit te kort? Je zou zeggen van wel, net als 140 karakters weinig is om een boodschap te plaatsen via Twitter. Deze beperking haalt net de creativiteit naar boven. Vine biedt nu al heel wat originele en creatieve video’s, vaak in de vorm van stop-motion.

Promovideo’s met Vine

Vine biedt ook voor bedrijven en merken heel wat kansen. Door korte video’s te publiceren kunnen ze hun klanten beter leren kennen. Veel bedrijven wachten af, tot dat ‘iedereen het doet’. Maar het is net belangrijk om te innoveren en je concurrentie voor te blijven. Op welke manier kunnen bedrijven aan de slag met Vine?

Je kan bijvoorbeeld je merk promoten door middel van een origineel filmpje waarin je kort alle medewerkers voorstelt. Of maak een video van de route naar je bedrijf, of een video van het gebouw. Nog een mogelijkheid is om het productieproces te filmen in verschillende stappen. En het wordt nog leuker en handiger als je een how-to video maakt van je product.

Laat je klanten een video maken

Of vraag het aan je klanten! Laat de consument een video maken van hoe zij het product gebruiken of laat ze hun favoriete product omschrijven in 3 ‘beelden’. Koppel er een wedstrijd aan met leuke give-away’s en je bent vertrokken. Wie zet de eerste stap?

Executive Summary

Promoot je merk met Vine of haal de creativiteit van je klanten naar boven.

De videoapplicatie Vine biedt heel wat kansen.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *