Nestlé start virale campagne om social media te promoten

Logo Nestlé - good food, good life Iedere dag probeert een nieuw bedrijf de aandacht te trekken van het grote publiek met een YouTube filmpje of een actie op social media. Deze keer is het (opnieuw) de beurt aan Nestlé. Het bedrijf heeft een nieuwe vertegenwoordiger op social media en lanceert dit met een virale marketingcampagne.

In de video’s wordt Heidi gepromoot. Heidi is een jonge, blonde en erg knappe vrouw die dagdroomt terwijl ze Lean Pockets opwarmt in de microgolfoven. Met het ludieke filmpjes hoopt Nestlé acties op social media te versterken door een knap gezicht te geven aan het bedrijf.

Bij de social media campagne hoort ook een link naar offline acties. Als je “vind ik leuk” klikt op de fanpagina van Nestlé krijg je een kortingsbon van $1,5 bij aankoop van Lean Pockets. Natuurlijk hebben we als Europeanen weer erg weinig aan deze Amerikaanse actie. Toch kunnen we genieten van een leuk filmpje met een knappe vrouw.


Waar is de persoonlijkheid?

We missen wel iets bij de actie. In de eerste plaats is er geen duidelijke bedrijfspersoonlijkheid en wordt er geen mening of doel gecommuniceerd. Daardoor blijft er geen duidelijke boodschap hangen. Bovendien kan het merk op zich makkelijk over het hoofd gezien worden in de filmpjes.

Als laatste zien we nog een gemiste kans. In plaats van Heidi als gezicht te gebruiken voor de Facebook fanpagina, posten ze onder de naam Lean Pockets. Zulke berichten zijn ook erg promotioneel, waardoor er weinig kans bestaat dat er enige emotionele band met fans groeit.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *