Mobile Search Marketing: best practices

Mobile Search MarketingMobiel internet is sterk in de opmars en wordt alsmaar meer gebruikt. Dit wordt bevestigd door de boomende verkoopcijfers van de smartphones en de nieuwe generatie tabletcomputers. Het is dus zeker een troef om ook via mobiele apparaten uw bedrijf of merk te promoten. In dit artikel worden enkele aanbevelingen en best practices toegelicht voor het organiseren van mobile marketing campagnes.

5 best practices voor Mobile Search Marketing

Adwords

De AdWords-interface zal aantonen welk deel van uw clicks en conversies afkomstig zijn uit mobiele apparaten en desktop apparaten. Als 10% of meer van alle trafiek voortkomt uit mobiele apparaten, overweeg dan afzonderlijk targeting.

Google targetting

Google geeft de mogelijkheid om op basis van specifieke apparaten, besturingssystemen en communicatie-providers te targetten. Eind dit jaar worden er ook opties verwacht voor targetting naar tablet pc’s toe. Dit is belangrijk omdat de zoekervaring op een tablet en smartphone verschillen van elkaar.

Google Keyword Selection Tool

Mobiel zoeken leent zich voor kortere query’s en hyper-local zoekresultaten. Google’s Keyword Selection Tool biedt goede ondersteuning aan de slag bij het ​​kiezen van uw advertentie zoekwoorden. Zo kan je keyword ideeën en statistieken weergeven voor uitsluitend mobiele apparaten.

Korte en krachtige advertentieteksten

Onthoudt dat de aandachtspanne van een mobiele surfer beperkt is. Kort en krachtige advertentieteksten zijn dus een must. Een goede usability, waaronder aanklikbare telefoonnummers en/of geo-gerichte kaarten voor het gebruiksmak van bezoekers, zal leiden tot hogere CTR en conversie percentages.

Landingspagina’s

Landing pages van mobile search clicks moeten conversiedoelen weerspiegelen. Hiermee wordt bedoelt, als uw doelstelling bijvoorbeeld een video, foto, kaart of andere download aan te bieden is aan de gebruiker, moet uw pagina hier ook voor geoptimaliseerd worden om gebruikers te verleiden tot conversie.

Conclusie

Bij mobiele marketing technieken is het belangrijk rekening te houden met de verschillen in de gebruikerservaringen bij laptops, desktops en mobiele apparaten. Hoewel deze kloof steeds kleiner wordt met de komst van de tablet-pc, is het bij het opzetten van een mobiele marketing strategie nog steeds belangrijk om alternatieven te bedenken om in te spelen op eisen van mobiele smartphone gebruikers.

De trafiek via desktop- en laptopcomputers zal voorlopig de markt van zoekmachines domineren, maar mobile search breidt uit.  Wees dus voorbereid!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *