Microsoft wil opvolgsysteem clicks uitbreiden

microsoft_logo_thumb.jpg Microsoft heeft een nieuw apparaat geïntroduceerd dat de waarde van clicks op een alternatieve manier gaat invullen. Het idee hierachter is dat de laatste click die een consument maakt niet altijd de belangrijkste is… Microsoft wil rekening houden met de verschillende paden en interacties die een consument heeft gevolgd voordat hij tot een aankoop overgaat, deze manier van werken wordt ‘Engagement Mapping’ genoemd.

"De variabele ‘laatst geklikte advertentie’ is een achterhaalde en dikwijls foutieve benadering, omdat het feitelijk alle eerdere interacties die een consument had met de boodschap van een marketeer negeert.", zegt Brian McAndrews, vice-president van APS (Advertiser & Publisher Solutions) bij Microsoft. "Onze benadering zal laten zien hoe een uiting de uiteindelijke verkoop heeft beïnvloed."

Met de introductie van ‘Engament Mapping’ en de nieuwe tool, opent Microsoft een nieuwe aanval op Google. Volgens de softwaregigant is het model van Google achterhaald en worden er essentiële stappen over het hoofd gezien in het hele proces. ZdNet deelt deze conclusie. "Google denkt dat een bezoeker een aankoop maakt, omdat hij de site in kwestie heeft gevonden via Google Search. Wij menen echter dat consumenten verschillende sites bezoeken voor zij overgaan tot een aankoop. Dit gedrag is dan ook precies wat Microsoft wil gaan tracken."

Op 1 maart gaat de tool in beta voor een aantal grote advertisingbedrijven en reclamebureaus (o.a. McKinney, Mindshare Interaction, Monster Worldwide, Neo@Ogilvy en Sprint).

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *