Microsoft MediaCompany

Dat Microsoft nog maar eens met Yahoo aan ‘t praten is is bijna al geen nieuws meer. Maar ‘t moet er ooit van komen. Ik vraag me nog altijd af waarom ze met Microsoft Analytics gestopt zijn. Enige reden die ik kan bedenken is het fantastische Yahoo Analytics (voorheen Indextools, waarvan QM één van de partners was). Mocht het nog niet duidelijk zijn: Microsoft wordt een MediaCompany, en dit onderstrepen ze door een concurrent te lanceren voor Spotify, een online streaming muziekdienst. Betalend als je geen advertenties wenst, niet betalend als je ervoor betaald.

Microsoft nam vorig jaar Musiwave over, een dienst die zich specialiseerde in streaming muziek. Dit kan dezer dagen blijkbaar allemaal omdat er meer duidelijkheid onstaan is in de royaltystructuur van artiesten. Tijd voor Microsoft om de markt te betreden. Dat deze dienst zal samenwerken met Xbox Live en Zune mag duidelijk wezen, al heb ik in jaren nog geen Zune gezien. Maar Microsoft werkt altijd op lange termijn he, ze hebben daar de cash voor. Dat dit soort diensten een directe concurrent gaan vormen voor al wat radio heet mag duidelijk zijn.

Spotify is hier nog niet beschikbaar, maar concurrent grooveshark (ook niet misogend) wel.

ook interessante lectuur:

http://www.unwiredview.com/2009/01/29/microsoft-patents-the-interface-to-transform-your-phone-into-a-pc/

http://www.betanews.com/article/Microsoft-to-launch-competitor-to-Pandora-Spotify/1247514765

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *